- Korzystanie z dedykowanej do tego platformy
Przygotowując się do webinaru, trzeba zaopatrzyć się w platformę, na której odbędzie się to spotkanie / szkolenie. Możesz skorzystać z: eCam Live, Zoom, Live Webinar, Click Meeting. Swoje webinary od jakiegoś czasu prowadzę na LiveWebinar i z całego serducha mogę Ci ją polecić.
- Wybierz odpowiedni dzień tygodnia
Jak pokazują statystyki najlepiej zaplanować swój webinar od wtorku do czwartku w godzinach wieczornych. Najpopularniejszą godziną jest 20:00. Wadą tych terminów jest to, że inni też będą o tej porze nadawać.
- Promowanie webinaru zacznij około 2 tygodnie przed planowaną datą.
Daj się poznać swoim odbiorcom, wzbudzaj ich zainteresowanie. To także idealny czas, aby pokazać, że jesteś ekspertem – daj próbkę wiedzy – dostęp do wpisu blogowego / dedykowaną check-listę. Zapowiedz, że w trakcie webinaru rozwiniesz temat. Oczekiwany efekt: wysoka frekwencja nakręconych na Twoją wiedzę i rozwiązania potencjalnych klientów.
- Odpowiednie parametry techniczne
Nim zaplanujesz swoją transmisję na żywo, koniecznie sprawdź, czy masz wystarczające parametry techniczne, aby całość przebiegła pomyślnie:
– łącze o przynajmniej 15-20 Mb/s prędkości wysyłania
– komputer / laptop (podpięty do sieci) z pamięcią minimum 4 GB RAM
– dobry mikrofon
– plan tego, co chcesz powiedzieć, scenariusz lub prezentacja
– pomieszczenie, w którym nikt nie będzie przeszkadzał podczas transmisji
– dobre oświetlenie
– estetyczne tło
– ulubiony napój (bezalkoholowy)
- Przygotuj sobie scenariusz webinaru
Napisz na kartce kilka najważniejszych punktów, obszarów, które chcesz poruszyć, tak by webinar układał się w logiczną, dynamiczną całość. Możesz również skorzystać ze scenariusza, który dla Ciebie przygotowałem: https://docs.google.com/document/d/1NnbfRB9zpPTEtnnPhCbQzLAR-C79RoNmWNID8Xj9uWI/edit?usp=sharing
- Test przed startem – sprawdź dźwięk i obraz
Przed startem webinaru warto zrobić test, aby sprawdzić, czy dobrze Cię widać i słychać. Ten sam zabieg powtórz na samym początku spotkania online. Poproś uczestników, aby napisali w komentarzu, czy wszystko jest w porządku. Dopiero wtedy możesz przejść do głównej części.
- Nawiązuj kontakt z osobami, które oglądają Cię na żywo na FB
Zadawaj pytania, sprawdź, czy to, co mówisz jest dla nich wartościowe, proś o tzw. “falę serduszek” – wszystko po to, aby każdy z uczestników wiedział, że pamiętasz o nich po drugiej stronie, czuł się potrzebny i dzięki temu zaangażowany.
- Reaguj na komentarze.
To pokaże Twoim odbiorcom, że nie mówisz sam dla siebie, tylko faktycznie zależy Ci na tym, aby oni dostali wartościową wiedzę. Reaguj na to, co piszą ludzie w komentarzach, odnoś się do ich tez, odpowiadaj na pytania.
- Zmieniaj stan odbiorców
Mniej – więcej co 7 minut powinno się zmieniać energię podczas webinaru. Dzięki temu przez dłuższy czas utrzymasz uwagę oglądających. Nie bój się przechodzić z żartów do tematów poważnych, inspirujących, czy wzruszających. Żongluj nimi.
- Ubierz się tak, jak jesteś ubrany, gdy spotykasz się z klientami
To uwiarygodni Ciebie w oczach odbiorców. Nie udawaj – bądź taki, jak jesteś na co dzień w pracy.
- Korzystanie z dedykowanej do tego platformy
Przygotowując się do webinaru, trzeba zaopatrzyć się w platformę, na której odbędzie się to spotkanie / szkolenie. Możesz skorzystać z: eCam Live, Zoom, Live Webinar, Click Meeting. Swoje webinary od jakiegoś czasu prowadzę na LiveWebinar i z całego serducha mogę Ci ją polecić.
- Wybierz odpowiedni dzień tygodnia
Jak pokazują statystyki najlepiej zaplanować swój webinar od wtorku do czwartku w godzinach wieczornych. Najpopularniejszą godziną jest 20:00. Wadą tych terminów jest to, że inni też będą o tej porze nadawać.
- Promowanie webinaru zacznij około 2 tygodnie przed planowaną datą.
Daj się poznać swoim odbiorcom, wzbudzaj ich zainteresowanie. To także idealny czas, aby pokazać, że jesteś ekspertem – daj próbkę wiedzy – dostęp do wpisu blogowego / dedykowaną check-listę. Zapowiedz, że w trakcie webinaru rozwiniesz temat. Oczekiwany efekt: wysoka frekwencja nakręconych na Twoją wiedzę i rozwiązania potencjalnych klientów.
- Odpowiednie parametry techniczne
Nim zaplanujesz swoją transmisję na żywo, koniecznie sprawdź, czy masz wystarczające parametry techniczne, aby całość przebiegła pomyślnie:
– łącze o przynajmniej 15-20 Mb/s prędkości wysyłania
– komputer / laptop (podpięty do sieci) z pamięcią minimum 4 GB RAM
– dobry mikrofon
– plan tego, co chcesz powiedzieć, scenariusz lub prezentacja
– pomieszczenie, w którym nikt nie będzie przeszkadzał podczas transmisji
– dobre oświetlenie
– estetyczne tło
– ulubiony napój (bezalkoholowy)
- Przygotuj sobie scenariusz webinaru
Napisz na kartce kilka najważniejszych punktów, obszarów, które chcesz poruszyć, tak by webinar układał się w logiczną, dynamiczną całość. Możesz również skorzystać ze scenariusza, który dla Ciebie przygotowałem: https://docs.google.com/document/d/1NnbfRB9zpPTEtnnPhCbQzLAR-C79RoNmWNID8Xj9uWI/edit?usp=sharing
- Test przed startem – sprawdź dźwięk i obraz
Przed startem webinaru warto zrobić test, aby sprawdzić, czy dobrze Cię widać i słychać. Ten sam zabieg powtórz na samym początku spotkania online. Poproś uczestników, aby napisali w komentarzu, czy wszystko jest w porządku. Dopiero wtedy możesz przejść do głównej części.
- Nawiązuj kontakt z osobami, które oglądają Cię na żywo na FB
Zadawaj pytania, sprawdź, czy to, co mówisz jest dla nich wartościowe, proś o tzw. “falę serduszek” – wszystko po to, aby każdy z uczestników wiedział, że pamiętasz o nich po drugiej stronie, czuł się potrzebny i dzięki temu zaangażowany.
- Reaguj na komentarze.
To pokaże Twoim odbiorcom, że nie mówisz sam dla siebie, tylko faktycznie zależy Ci na tym, aby oni dostali wartościową wiedzę. Reaguj na to, co piszą ludzie w komentarzach, odnoś się do ich tez, odpowiadaj na pytania.
- Zmieniaj stan odbiorców
Mniej – więcej co 7 minut powinno się zmieniać energię podczas webinaru. Dzięki temu przez dłuższy czas utrzymasz uwagę oglądających. Nie bój się przechodzić z żartów do tematów poważnych, inspirujących, czy wzruszających. Żongluj nimi.
- Ubierz się tak, jak jesteś ubrany, gdy spotykasz się z klientami
To uwiarygodni Ciebie w oczach odbiorców. Nie udawaj – bądź taki, jak jesteś na co dzień w pracy.
- Korzystanie z dedykowanej do tego platformy
Przygotowując się do webinaru, trzeba zaopatrzyć się w platformę, na której odbędzie się to spotkanie / szkolenie. Możesz skorzystać z: eCam Live, Zoom, Live Webinar, Click Meeting. Swoje webinary od jakiegoś czasu prowadzę na LiveWebinar i z całego serducha mogę Ci ją polecić.
- Wybierz odpowiedni dzień tygodnia
Jak pokazują statystyki najlepiej zaplanować swój webinar od wtorku do czwartku w godzinach wieczornych. Najpopularniejszą godziną jest 20:00. Wadą tych terminów jest to, że inni też będą o tej porze nadawać.
- Promowanie webinaru zacznij około 2 tygodnie przed planowaną datą.
Daj się poznać swoim odbiorcom, wzbudzaj ich zainteresowanie. To także idealny czas, aby pokazać, że jesteś ekspertem – daj próbkę wiedzy – dostęp do wpisu blogowego / dedykowaną check-listę. Zapowiedz, że w trakcie webinaru rozwiniesz temat. Oczekiwany efekt: wysoka frekwencja nakręconych na Twoją wiedzę i rozwiązania potencjalnych klientów.
- Odpowiednie parametry techniczne
Nim zaplanujesz swoją transmisję na żywo, koniecznie sprawdź, czy masz wystarczające parametry techniczne, aby całość przebiegła pomyślnie:
– łącze o przynajmniej 15-20 Mb/s prędkości wysyłania
– komputer / laptop (podpięty do sieci) z pamięcią minimum 4 GB RAM
– dobry mikrofon
– plan tego, co chcesz powiedzieć, scenariusz lub prezentacja
– pomieszczenie, w którym nikt nie będzie przeszkadzał podczas transmisji
– dobre oświetlenie
– estetyczne tło
– ulubiony napój (bezalkoholowy)
- Przygotuj sobie scenariusz webinaru
Napisz na kartce kilka najważniejszych punktów, obszarów, które chcesz poruszyć, tak by webinar układał się w logiczną, dynamiczną całość. Możesz również skorzystać ze scenariusza, który dla Ciebie przygotowałem: https://docs.google.com/document/d/1NnbfRB9zpPTEtnnPhCbQzLAR-C79RoNmWNID8Xj9uWI/edit?usp=sharing
- Test przed startem – sprawdź dźwięk i obraz
Przed startem webinaru warto zrobić test, aby sprawdzić, czy dobrze Cię widać i słychać. Ten sam zabieg powtórz na samym początku spotkania online. Poproś uczestników, aby napisali w komentarzu, czy wszystko jest w porządku. Dopiero wtedy możesz przejść do głównej części.
- Nawiązuj kontakt z osobami, które oglądają Cię na żywo na FB
Zadawaj pytania, sprawdź, czy to, co mówisz jest dla nich wartościowe, proś o tzw. “falę serduszek” – wszystko po to, aby każdy z uczestników wiedział, że pamiętasz o nich po drugiej stronie, czuł się potrzebny i dzięki temu zaangażowany.
- Reaguj na komentarze.
To pokaże Twoim odbiorcom, że nie mówisz sam dla siebie, tylko faktycznie zależy Ci na tym, aby oni dostali wartościową wiedzę. Reaguj na to, co piszą ludzie w komentarzach, odnoś się do ich tez, odpowiadaj na pytania.
- Zmieniaj stan odbiorców
Mniej – więcej co 7 minut powinno się zmieniać energię podczas webinaru. Dzięki temu przez dłuższy czas utrzymasz uwagę oglądających. Nie bój się przechodzić z żartów do tematów poważnych, inspirujących, czy wzruszających. Żongluj nimi.
- Ubierz się tak, jak jesteś ubrany, gdy spotykasz się z klientami
To uwiarygodni Ciebie w oczach odbiorców. Nie udawaj – bądź taki, jak jesteś na co dzień w pracy.