https://hook.eu1.make.com/fufmqw1z3fxqf1ncvxsgjrx55l1m76ib

Lekcja tekstowa

Bardzo często słyszę to samo pytanie: “Wojtek, co mogę delegować, a co warto wykonać samodzielnie?”.

Poniżej znajdziesz listę niezbędnych umiejętności, dzięki którym możesz prowadzić działania marketingowe w firmie z podziałem na te, które najlepiej delegować zewnętrznym firmom lub pracownikom, a które (czy tego chcesz, czy nie) muszą pozostać w Twoich rękach.

Jakich umiejętności potrzeba, aby robić marketing?’

  • Pisanie (copywriting) Samodzielnie + delegowanie redakcji.
  • Zdjęcia. Samodzielnie wykonywanie zdjęć smartfonem. Raz do roku osobowa / produktowa sesja u fotografa.
  • Grafiki (potrzeba wyczucia stylu, a tego się trudno nauczyć). Delegować.
  • Programowanie (cierpliwość. Z góry mówię: nie ucz się jeżeli nie masz mnóstwa czasu). Delegować.
  • Tworzenie makiet stron (to przyjemne zajęcie i możesz je wykonać nawet na kartce papieru). Samodzielnie.
  • Nagrywanie wideo (bardzo potrzebna umiejętność) Samodzielnie.
  • Obróbka audio-wideo (szkoda czasu na naukę, bo wiele osób robi to nieźle za małe pieniądze). Delegować.
  • Posiadanie fachowej wiedzy branżowej. Finalnie do tego powinien sprowadzać się Twój udział w aktywności marketing. Samodzielnie.
  • Śledzenie statystyk. Zamiast samodzielnie przedzierać się przez tony niepotrzebnych informacji, można poprosić o skonfigurowanie Dashboard z najważniejszymi informacjami. Delegować wdrożenie + Samodzielnie doglądać.
  • Stworzenie strony www (o ile makiety warto samemu rozrysować, o tyle całe wdrożenie warto oddać w ręce fachowców). Delegować.
  • Pisanie maili (analogicznie do copywritngu) Samodzielnie + delegowanie redakcji.
  • Uruchamianie reklam FB + Google Ads. Warto zrozumieć ideę, która stoi za każdym z kanałów reklamowych, ale samo wykonanie warto oddać w ręce fachowców. Delegować.
  • Organizacja pracy. Warto mieć do tego wirtualną asystentkę lub agencję, która posiada ogarniętego PM’a. Samodzielnie (?).
  • Prowadzenie bloga. Ty dostarczasz wsad np. w formie notatki głosowej, a copywriter robi z tego wpis blogowy. Samodzielnie + delegowanie redakcji.
  • Koncepcje kreatywne. Najdroższa kompetencja w marketingu. Fajnie, jeżeli masz pomysł na wykonanie działań, natomiast ja uważam, że najlepsze aktywności wynikają z połączenia wiedzy branżowej oraz marketingowej. W tym zakresie staram się korzystać z wiedzy konsultantów, z którymi pracuję metodą burzy mózgów.

Lekcja audio

Bardzo często słyszę to samo pytanie: “Wojtek, co mogę delegować, a co warto wykonać samodzielnie?”.

Poniżej znajdziesz listę niezbędnych umiejętności, dzięki którym możesz prowadzić działania marketingowe w firmie z podziałem na te, które najlepiej delegować zewnętrznym firmom lub pracownikom, a które (czy tego chcesz, czy nie) muszą pozostać w Twoich rękach.

Jakich umiejętności potrzeba, aby robić marketing?’

  • Pisanie (copywriting) Samodzielnie + delegowanie redakcji.
  • Zdjęcia. Samodzielnie wykonywanie zdjęć smartfonem. Raz do roku osobowa / produktowa sesja u fotografa.
  • Grafiki (potrzeba wyczucia stylu, a tego się trudno nauczyć). Delegować.
  • Programowanie (cierpliwość. Z góry mówię: nie ucz się jeżeli nie masz mnóstwa czasu). Delegować.
  • Tworzenie makiet stron (to przyjemne zajęcie i możesz je wykonać nawet na kartce papieru). Samodzielnie.
  • Nagrywanie wideo (bardzo potrzebna umiejętność) Samodzielnie.
  • Obróbka audio-wideo (szkoda czasu na naukę, bo wiele osób robi to nieźle za małe pieniądze). Delegować.
  • Posiadanie fachowej wiedzy branżowej. Finalnie do tego powinien sprowadzać się Twój udział w aktywności marketing. Samodzielnie.
  • Śledzenie statystyk. Zamiast samodzielnie przedzierać się przez tony niepotrzebnych informacji, można poprosić o skonfigurowanie Dashboard z najważniejszymi informacjami. Delegować wdrożenie + Samodzielnie doglądać.
  • Stworzenie strony www (o ile makiety warto samemu rozrysować, o tyle całe wdrożenie warto oddać w ręce fachowców). Delegować.
  • Pisanie maili (analogicznie do copywritngu) Samodzielnie + delegowanie redakcji.
  • Uruchamianie reklam FB + Google Ads. Warto zrozumieć ideę, która stoi za każdym z kanałów reklamowych, ale samo wykonanie warto oddać w ręce fachowców. Delegować.
  • Organizacja pracy. Warto mieć do tego wirtualną asystentkę lub agencję, która posiada ogarniętego PM’a. Samodzielnie (?).
  • Prowadzenie bloga. Ty dostarczasz wsad np. w formie notatki głosowej, a copywriter robi z tego wpis blogowy. Samodzielnie + delegowanie redakcji.
  • Koncepcje kreatywne. Najdroższa kompetencja w marketingu. Fajnie, jeżeli masz pomysł na wykonanie działań, natomiast ja uważam, że najlepsze aktywności wynikają z połączenia wiedzy branżowej oraz marketingowej. W tym zakresie staram się korzystać z wiedzy konsultantów, z którymi pracuję metodą burzy mózgów.

Zadanie

Bardzo często słyszę to samo pytanie: “Wojtek, co mogę delegować, a co warto wykonać samodzielnie?”.

Poniżej znajdziesz listę niezbędnych umiejętności, dzięki którym możesz prowadzić działania marketingowe w firmie z podziałem na te, które najlepiej delegować zewnętrznym firmom lub pracownikom, a które (czy tego chcesz, czy nie) muszą pozostać w Twoich rękach.

Jakich umiejętności potrzeba, aby robić marketing?’

  • Pisanie (copywriting) Samodzielnie + delegowanie redakcji.
  • Zdjęcia. Samodzielnie wykonywanie zdjęć smartfonem. Raz do roku osobowa / produktowa sesja u fotografa.
  • Grafiki (potrzeba wyczucia stylu, a tego się trudno nauczyć). Delegować.
  • Programowanie (cierpliwość. Z góry mówię: nie ucz się jeżeli nie masz mnóstwa czasu). Delegować.
  • Tworzenie makiet stron (to przyjemne zajęcie i możesz je wykonać nawet na kartce papieru). Samodzielnie.
  • Nagrywanie wideo (bardzo potrzebna umiejętność) Samodzielnie.
  • Obróbka audio-wideo (szkoda czasu na naukę, bo wiele osób robi to nieźle za małe pieniądze). Delegować.
  • Posiadanie fachowej wiedzy branżowej. Finalnie do tego powinien sprowadzać się Twój udział w aktywności marketing. Samodzielnie.
  • Śledzenie statystyk. Zamiast samodzielnie przedzierać się przez tony niepotrzebnych informacji, można poprosić o skonfigurowanie Dashboard z najważniejszymi informacjami. Delegować wdrożenie + Samodzielnie doglądać.
  • Stworzenie strony www (o ile makiety warto samemu rozrysować, o tyle całe wdrożenie warto oddać w ręce fachowców). Delegować.
  • Pisanie maili (analogicznie do copywritngu) Samodzielnie + delegowanie redakcji.
  • Uruchamianie reklam FB + Google Ads. Warto zrozumieć ideę, która stoi za każdym z kanałów reklamowych, ale samo wykonanie warto oddać w ręce fachowców. Delegować.
  • Organizacja pracy. Warto mieć do tego wirtualną asystentkę lub agencję, która posiada ogarniętego PM’a. Samodzielnie (?).
  • Prowadzenie bloga. Ty dostarczasz wsad np. w formie notatki głosowej, a copywriter robi z tego wpis blogowy. Samodzielnie + delegowanie redakcji.
  • Koncepcje kreatywne. Najdroższa kompetencja w marketingu. Fajnie, jeżeli masz pomysł na wykonanie działań, natomiast ja uważam, że najlepsze aktywności wynikają z połączenia wiedzy branżowej oraz marketingowej. W tym zakresie staram się korzystać z wiedzy konsultantów, z którymi pracuję metodą burzy mózgów.

Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Lekcja 3. Co robić samodzielnie, co zlecić?
keyboard_arrow_down
Strategia marketingowa w 12 krokach
99%
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
No items found.
No items found.
No items found.