Bardzo często słyszę to samo pytanie: “Wojtek, co mogę delegować, a co warto wykonać samodzielnie?”.
Poniżej znajdziesz listę niezbędnych umiejętności, dzięki którym możesz prowadzić działania marketingowe w firmie z podziałem na te, które najlepiej delegować zewnętrznym firmom lub pracownikom, a które (czy tego chcesz, czy nie) muszą pozostać w Twoich rękach.
Jakich umiejętności potrzeba, aby robić marketing?’
- Pisanie (copywriting) Samodzielnie + delegowanie redakcji.
- Zdjęcia. Samodzielnie wykonywanie zdjęć smartfonem. Raz do roku osobowa / produktowa sesja u fotografa.
- Grafiki (potrzeba wyczucia stylu, a tego się trudno nauczyć). Delegować.
- Programowanie (cierpliwość. Z góry mówię: nie ucz się jeżeli nie masz mnóstwa czasu). Delegować.
- Tworzenie makiet stron (to przyjemne zajęcie i możesz je wykonać nawet na kartce papieru). Samodzielnie.
- Nagrywanie wideo (bardzo potrzebna umiejętność) Samodzielnie.
- Obróbka audio-wideo (szkoda czasu na naukę, bo wiele osób robi to nieźle za małe pieniądze). Delegować.
- Posiadanie fachowej wiedzy branżowej. Finalnie do tego powinien sprowadzać się Twój udział w aktywności marketing. Samodzielnie.
- Śledzenie statystyk. Zamiast samodzielnie przedzierać się przez tony niepotrzebnych informacji, można poprosić o skonfigurowanie Dashboard z najważniejszymi informacjami. Delegować wdrożenie + Samodzielnie doglądać.
- Stworzenie strony www (o ile makiety warto samemu rozrysować, o tyle całe wdrożenie warto oddać w ręce fachowców). Delegować.
- Pisanie maili (analogicznie do copywritngu) Samodzielnie + delegowanie redakcji.
- Uruchamianie reklam FB + Google Ads. Warto zrozumieć ideę, która stoi za każdym z kanałów reklamowych, ale samo wykonanie warto oddać w ręce fachowców. Delegować.
- Organizacja pracy. Warto mieć do tego wirtualną asystentkę lub agencję, która posiada ogarniętego PM’a. Samodzielnie (?).
- Prowadzenie bloga. Ty dostarczasz wsad np. w formie notatki głosowej, a copywriter robi z tego wpis blogowy. Samodzielnie + delegowanie redakcji.
- Koncepcje kreatywne. Najdroższa kompetencja w marketingu. Fajnie, jeżeli masz pomysł na wykonanie działań, natomiast ja uważam, że najlepsze aktywności wynikają z połączenia wiedzy branżowej oraz marketingowej. W tym zakresie staram się korzystać z wiedzy konsultantów, z którymi pracuję metodą burzy mózgów.
Bardzo często słyszę to samo pytanie: “Wojtek, co mogę delegować, a co warto wykonać samodzielnie?”.
Poniżej znajdziesz listę niezbędnych umiejętności, dzięki którym możesz prowadzić działania marketingowe w firmie z podziałem na te, które najlepiej delegować zewnętrznym firmom lub pracownikom, a które (czy tego chcesz, czy nie) muszą pozostać w Twoich rękach.
Jakich umiejętności potrzeba, aby robić marketing?’
- Pisanie (copywriting) Samodzielnie + delegowanie redakcji.
- Zdjęcia. Samodzielnie wykonywanie zdjęć smartfonem. Raz do roku osobowa / produktowa sesja u fotografa.
- Grafiki (potrzeba wyczucia stylu, a tego się trudno nauczyć). Delegować.
- Programowanie (cierpliwość. Z góry mówię: nie ucz się jeżeli nie masz mnóstwa czasu). Delegować.
- Tworzenie makiet stron (to przyjemne zajęcie i możesz je wykonać nawet na kartce papieru). Samodzielnie.
- Nagrywanie wideo (bardzo potrzebna umiejętność) Samodzielnie.
- Obróbka audio-wideo (szkoda czasu na naukę, bo wiele osób robi to nieźle za małe pieniądze). Delegować.
- Posiadanie fachowej wiedzy branżowej. Finalnie do tego powinien sprowadzać się Twój udział w aktywności marketing. Samodzielnie.
- Śledzenie statystyk. Zamiast samodzielnie przedzierać się przez tony niepotrzebnych informacji, można poprosić o skonfigurowanie Dashboard z najważniejszymi informacjami. Delegować wdrożenie + Samodzielnie doglądać.
- Stworzenie strony www (o ile makiety warto samemu rozrysować, o tyle całe wdrożenie warto oddać w ręce fachowców). Delegować.
- Pisanie maili (analogicznie do copywritngu) Samodzielnie + delegowanie redakcji.
- Uruchamianie reklam FB + Google Ads. Warto zrozumieć ideę, która stoi za każdym z kanałów reklamowych, ale samo wykonanie warto oddać w ręce fachowców. Delegować.
- Organizacja pracy. Warto mieć do tego wirtualną asystentkę lub agencję, która posiada ogarniętego PM’a. Samodzielnie (?).
- Prowadzenie bloga. Ty dostarczasz wsad np. w formie notatki głosowej, a copywriter robi z tego wpis blogowy. Samodzielnie + delegowanie redakcji.
- Koncepcje kreatywne. Najdroższa kompetencja w marketingu. Fajnie, jeżeli masz pomysł na wykonanie działań, natomiast ja uważam, że najlepsze aktywności wynikają z połączenia wiedzy branżowej oraz marketingowej. W tym zakresie staram się korzystać z wiedzy konsultantów, z którymi pracuję metodą burzy mózgów.
Bardzo często słyszę to samo pytanie: “Wojtek, co mogę delegować, a co warto wykonać samodzielnie?”.
Poniżej znajdziesz listę niezbędnych umiejętności, dzięki którym możesz prowadzić działania marketingowe w firmie z podziałem na te, które najlepiej delegować zewnętrznym firmom lub pracownikom, a które (czy tego chcesz, czy nie) muszą pozostać w Twoich rękach.
Jakich umiejętności potrzeba, aby robić marketing?’
- Pisanie (copywriting) Samodzielnie + delegowanie redakcji.
- Zdjęcia. Samodzielnie wykonywanie zdjęć smartfonem. Raz do roku osobowa / produktowa sesja u fotografa.
- Grafiki (potrzeba wyczucia stylu, a tego się trudno nauczyć). Delegować.
- Programowanie (cierpliwość. Z góry mówię: nie ucz się jeżeli nie masz mnóstwa czasu). Delegować.
- Tworzenie makiet stron (to przyjemne zajęcie i możesz je wykonać nawet na kartce papieru). Samodzielnie.
- Nagrywanie wideo (bardzo potrzebna umiejętność) Samodzielnie.
- Obróbka audio-wideo (szkoda czasu na naukę, bo wiele osób robi to nieźle za małe pieniądze). Delegować.
- Posiadanie fachowej wiedzy branżowej. Finalnie do tego powinien sprowadzać się Twój udział w aktywności marketing. Samodzielnie.
- Śledzenie statystyk. Zamiast samodzielnie przedzierać się przez tony niepotrzebnych informacji, można poprosić o skonfigurowanie Dashboard z najważniejszymi informacjami. Delegować wdrożenie + Samodzielnie doglądać.
- Stworzenie strony www (o ile makiety warto samemu rozrysować, o tyle całe wdrożenie warto oddać w ręce fachowców). Delegować.
- Pisanie maili (analogicznie do copywritngu) Samodzielnie + delegowanie redakcji.
- Uruchamianie reklam FB + Google Ads. Warto zrozumieć ideę, która stoi za każdym z kanałów reklamowych, ale samo wykonanie warto oddać w ręce fachowców. Delegować.
- Organizacja pracy. Warto mieć do tego wirtualną asystentkę lub agencję, która posiada ogarniętego PM’a. Samodzielnie (?).
- Prowadzenie bloga. Ty dostarczasz wsad np. w formie notatki głosowej, a copywriter robi z tego wpis blogowy. Samodzielnie + delegowanie redakcji.
- Koncepcje kreatywne. Najdroższa kompetencja w marketingu. Fajnie, jeżeli masz pomysł na wykonanie działań, natomiast ja uważam, że najlepsze aktywności wynikają z połączenia wiedzy branżowej oraz marketingowej. W tym zakresie staram się korzystać z wiedzy konsultantów, z którymi pracuję metodą burzy mózgów.