https://hook.eu1.make.com/fufmqw1z3fxqf1ncvxsgjrx55l1m76ib

Lekcja tekstowa
Lekcja audio
Zadanie
Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Schemat

LISTA TO – DO

ETAP 1 – Maksymalizacja konwersji

  1. Zbudować sklep internetowy (np. na Presta Shop)
  2. Do każdego produktu utworzyć przejrzystą kartę produktu, w której należy zawrzeć najważniejsze informacje dotyczące oferowanego produktu (więcej na ten temat przeczytasz u mojego przyjaciela: https://nexis.pl/karta-produktu-w-sklepie-internetowym/ oraz https://nexis.pl/zdjecia-produktow-w-sklepie-internetowym/)
  3. Stworzyć drożny koszyk, bez zbędnych rozpraszaczy. Ma być maksymalnie praktycznie, konkretnie i intuicyjnie (więcej na ten temat przeczytasz: https://nexis.pl/budowa-koszyka-w-sklepie-internetowym/)

ETAP 2 – Sprzedaż

  1. Uruchomić reklamę w Google Merchant Center
  2. Opublikować reklamę produktu w internetowych porównywarkach cen (np. Ceneo.pl)
  3. Poszukać influencera/ ambsadora marki, który chętnie pokaże, czy i dlaczego warto korzystać z Twoich produktów
  4. Odpalić reklamę w Google Ads
  5. Odpalić reklamę na Facebooku.
  6. Przeanalizować SEO – należy znaleźć słowa kluczowe, którymi posługują się użytkownicy produktu i na ich podstawie opracować kartę produktu.
  7. Wysłać e-mail nt. okazji sprzedażowej, np. aktualnej promocji, nowości w sklepie, wyprzedaży itp.

ETAP 3 – Automatyzacja sprzedaży

  1. Zautomatyzować sprzedaż z wykorzystaniem takich narzędzi jak:
    – Serwer SMS – wysyłka SMS do klienta po zakupie
    – Base Linker – automatyczna aktualizacja stanu magazynowego
    – usługi kurierskie
    – podpięcie sklepu z fakturownią – automatyczne wystawianie i wysyłanie paragonów/ faktur na adres mailowy
    – automatyczna wysyłka maila z podziękowaniem za zakup
    – dopisanie osoby, która dokonała zakupu do bazy newslettera

ETAP 4 – Obsługa posprzedażowa

  1. Wysłać maila do osoby, która jakiś czas temu dokonała w Twoim sklepie zakupu. Sprawdzić, czy wszystko z towarem jest w porządku, czy jest zadowolona i czy poleci Cię innym.
  2. Zadzwonić do stałych klientów. Budowanie dobrej relacji ze stałymi klientami to ważny element całej strategii marketingowej. 
  3. W przypadku reklamacji, również warto złapać za telefon i spróbować naprawić sytuację.
  4. Zaprosić stałych klientów do programów partnerskich. Można przy tym upiec dwie pieczenie na jednym ogniu: zadowoleni ambasadorowie marki + polecenia napędzające sprzedaż.

ETAP 5 – Remarketing 

  1. Uruchomić reklamę remarketingową (w Google, poprzez FB Pixel oraz na YT) dla osób, które były na stronie produktowej lub nawet w koszyku zakupowym, jednak z niewiadomych względów porzuciły go. 

ETAP 6 – Edukacja sprzedażowa

  1. Systematycznie tworzyć wartościowy content we wszystkich prowadzonych przez kanałach.
  2. Stworzyć lead magnet (więcej na ten temat znajdziesz planowaniu lead magnetu).
  3. Napisać maila z podziękowaniem za pobranie lead magnetu i ustawić jego automatyczną wysyłkę. 
  4. Za jakiś wysłać voucher ze zniżką na kolejne zakupy.
  5. Osobę, która pobrała lead magnet dopisać do bazy na newsletter.
  6. Systematycznie prowadzić bezpłatne live na FB prezentując swoją wiedzę i oferowane produkty/ usługi.
Marketing e-commerce
keyboard_arrow_down
Strategia marketingowa w 12 krokach
99%
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
No items found.
No items found.
No items found.