- Obok referencji umieść jak najwięcej informacji o referującym
Zbyt wiele firm świadczy usługi pisania “lewych opinii”. Papier (w szczególności ten elektroniczny) przyjmie wszystko, dlatego ważna jest wiarygodność referencji. Najlepszym sposobem na to jest opatrzenie ich imieniem, nazwiskiem, stanowiskiem, firmą i zdjęciem osoby, która je wystawia. Oczywiście przed publikacją zapytaj o zgodę i przedstaw zredagowaną treść opinii.
- Powiąż referencje z konkretnymi wynikami
Aby zwiększyć wartość referencji, poproś klientów, aby powołali się na konkretne wyniki, które zostały osiągnięte dzięki Twoim produktom lub usługom. O ile to tylko możliwe… Wiem, że zajmie to sporo czasu, ale praktycznie natychmiast podniesie skuteczność Twoich ofert.
- Pytaj/proś każdego klienta o opinię i referencje
Im więcej, tym bardziej wiarygodnie. Jeśli prowadzisz mailową bazę danych klientów, to kilka dni po zakupie wyślij im wiadomość z prośbą o opinię. Brak reakcji – przypomnij się po kilku dniach. Posiadanie opinii świadczy o tym, że nie boisz się o nie pytać, bo robisz dobrą robotę.
- Bądź obecny na niezależnym portalu z opiniami
Kolejnym krokiem zwiększenia swojej wiarygodności jest rejestracja konta w niezależnym portalu z opiniami, gdzie klienci wymieniają się informacjami, a następnie integracja z nim strony www.
- Dopilnuj, aby część referencji na Twojej stronie, czy w mediach społecznościowych była w formie wideo
Nie bez powodu Mark Zuckenberg lansuje treści wideo na Facebooku. Wg dostępnych badań, ta forma lepiej zapada w pamięć, niż zdjęcia, czy tekst, jednym słowem: jest skuteczniejsza.
- Nagrywaj wideo z klientami. Twój klient jest na bakier z technologią i nie ma szans liczyć od niego na referencje w formie wideo? Sam zaaranżuj i nagraj z nim przed kamerą rozmowę, w której opowie o współpracy z Tobą i tym w jaki sposób mu pomogłeś.
- Postaraj się, aby każde rozwiązanie, usługa i produkt z Twojej oferty były potwierdzone przynajmniej jedną opinią
Dla potencjalnych klientów najbardziej wartościowe są opinie, które odwołują się do konkretnych produktów, czy usług, których u Ciebie szukają. Wniosek: dopasuj opinie do konkretnych ofert.
- Prowadź dokładną dokumentację swoich efektów
Miej na uwadze, że zdarzają się klienci, którzy nie uwierzą na słowo… szukanie dziury w całym to domena wielu osób. Dokumentacja będzie na wagę złota, kiedy trafi się klient kwestionujący Twoje wyniki. Schemat jest prosty: Co było przed, co zrobiłeś, jaki efekt to dało?
- Odpowiadaj na negatywne opinie na niezależnych portalach
Najlepiej skontaktuj się z takim klientem osobiście i zapytaj, co można zrobić, aby zlikwidować tę opinię. Na wpadkę nie ma dobrej, publicznej odpowiedzi. Firma zawsze cierpi na tym wizerunkowo, bo zdanie klienta w publicznej dyskusji zawsze jest więcej warte niż odpowiedź “bezdusznej firmy”.
- Obok referencji umieść jak najwięcej informacji o referującym
Zbyt wiele firm świadczy usługi pisania “lewych opinii”. Papier (w szczególności ten elektroniczny) przyjmie wszystko, dlatego ważna jest wiarygodność referencji. Najlepszym sposobem na to jest opatrzenie ich imieniem, nazwiskiem, stanowiskiem, firmą i zdjęciem osoby, która je wystawia. Oczywiście przed publikacją zapytaj o zgodę i przedstaw zredagowaną treść opinii.
- Powiąż referencje z konkretnymi wynikami
Aby zwiększyć wartość referencji, poproś klientów, aby powołali się na konkretne wyniki, które zostały osiągnięte dzięki Twoim produktom lub usługom. O ile to tylko możliwe… Wiem, że zajmie to sporo czasu, ale praktycznie natychmiast podniesie skuteczność Twoich ofert.
- Pytaj/proś każdego klienta o opinię i referencje
Im więcej, tym bardziej wiarygodnie. Jeśli prowadzisz mailową bazę danych klientów, to kilka dni po zakupie wyślij im wiadomość z prośbą o opinię. Brak reakcji – przypomnij się po kilku dniach. Posiadanie opinii świadczy o tym, że nie boisz się o nie pytać, bo robisz dobrą robotę.
- Bądź obecny na niezależnym portalu z opiniami
Kolejnym krokiem zwiększenia swojej wiarygodności jest rejestracja konta w niezależnym portalu z opiniami, gdzie klienci wymieniają się informacjami, a następnie integracja z nim strony www.
- Dopilnuj, aby część referencji na Twojej stronie, czy w mediach społecznościowych była w formie wideo
Nie bez powodu Mark Zuckenberg lansuje treści wideo na Facebooku. Wg dostępnych badań, ta forma lepiej zapada w pamięć, niż zdjęcia, czy tekst, jednym słowem: jest skuteczniejsza.
- Nagrywaj wideo z klientami. Twój klient jest na bakier z technologią i nie ma szans liczyć od niego na referencje w formie wideo? Sam zaaranżuj i nagraj z nim przed kamerą rozmowę, w której opowie o współpracy z Tobą i tym w jaki sposób mu pomogłeś.
- Postaraj się, aby każde rozwiązanie, usługa i produkt z Twojej oferty były potwierdzone przynajmniej jedną opinią
Dla potencjalnych klientów najbardziej wartościowe są opinie, które odwołują się do konkretnych produktów, czy usług, których u Ciebie szukają. Wniosek: dopasuj opinie do konkretnych ofert.
- Prowadź dokładną dokumentację swoich efektów
Miej na uwadze, że zdarzają się klienci, którzy nie uwierzą na słowo… szukanie dziury w całym to domena wielu osób. Dokumentacja będzie na wagę złota, kiedy trafi się klient kwestionujący Twoje wyniki. Schemat jest prosty: Co było przed, co zrobiłeś, jaki efekt to dało?
- Odpowiadaj na negatywne opinie na niezależnych portalach
Najlepiej skontaktuj się z takim klientem osobiście i zapytaj, co można zrobić, aby zlikwidować tę opinię. Na wpadkę nie ma dobrej, publicznej odpowiedzi. Firma zawsze cierpi na tym wizerunkowo, bo zdanie klienta w publicznej dyskusji zawsze jest więcej warte niż odpowiedź “bezdusznej firmy”.
- Obok referencji umieść jak najwięcej informacji o referującym
Zbyt wiele firm świadczy usługi pisania “lewych opinii”. Papier (w szczególności ten elektroniczny) przyjmie wszystko, dlatego ważna jest wiarygodność referencji. Najlepszym sposobem na to jest opatrzenie ich imieniem, nazwiskiem, stanowiskiem, firmą i zdjęciem osoby, która je wystawia. Oczywiście przed publikacją zapytaj o zgodę i przedstaw zredagowaną treść opinii.
- Powiąż referencje z konkretnymi wynikami
Aby zwiększyć wartość referencji, poproś klientów, aby powołali się na konkretne wyniki, które zostały osiągnięte dzięki Twoim produktom lub usługom. O ile to tylko możliwe… Wiem, że zajmie to sporo czasu, ale praktycznie natychmiast podniesie skuteczność Twoich ofert.
- Pytaj/proś każdego klienta o opinię i referencje
Im więcej, tym bardziej wiarygodnie. Jeśli prowadzisz mailową bazę danych klientów, to kilka dni po zakupie wyślij im wiadomość z prośbą o opinię. Brak reakcji – przypomnij się po kilku dniach. Posiadanie opinii świadczy o tym, że nie boisz się o nie pytać, bo robisz dobrą robotę.
- Bądź obecny na niezależnym portalu z opiniami
Kolejnym krokiem zwiększenia swojej wiarygodności jest rejestracja konta w niezależnym portalu z opiniami, gdzie klienci wymieniają się informacjami, a następnie integracja z nim strony www.
- Dopilnuj, aby część referencji na Twojej stronie, czy w mediach społecznościowych była w formie wideo
Nie bez powodu Mark Zuckenberg lansuje treści wideo na Facebooku. Wg dostępnych badań, ta forma lepiej zapada w pamięć, niż zdjęcia, czy tekst, jednym słowem: jest skuteczniejsza.
- Nagrywaj wideo z klientami. Twój klient jest na bakier z technologią i nie ma szans liczyć od niego na referencje w formie wideo? Sam zaaranżuj i nagraj z nim przed kamerą rozmowę, w której opowie o współpracy z Tobą i tym w jaki sposób mu pomogłeś.
- Postaraj się, aby każde rozwiązanie, usługa i produkt z Twojej oferty były potwierdzone przynajmniej jedną opinią
Dla potencjalnych klientów najbardziej wartościowe są opinie, które odwołują się do konkretnych produktów, czy usług, których u Ciebie szukają. Wniosek: dopasuj opinie do konkretnych ofert.
- Prowadź dokładną dokumentację swoich efektów
Miej na uwadze, że zdarzają się klienci, którzy nie uwierzą na słowo… szukanie dziury w całym to domena wielu osób. Dokumentacja będzie na wagę złota, kiedy trafi się klient kwestionujący Twoje wyniki. Schemat jest prosty: Co było przed, co zrobiłeś, jaki efekt to dało?
- Odpowiadaj na negatywne opinie na niezależnych portalach
Najlepiej skontaktuj się z takim klientem osobiście i zapytaj, co można zrobić, aby zlikwidować tę opinię. Na wpadkę nie ma dobrej, publicznej odpowiedzi. Firma zawsze cierpi na tym wizerunkowo, bo zdanie klienta w publicznej dyskusji zawsze jest więcej warte niż odpowiedź “bezdusznej firmy”.