- Dobrze się przygotuj – research
Research – punkt wyjścia każdego dobrego contentu. Aby dać wartość, musisz się przygotować, zweryfikować, z czym najczęściej mają problemy Twoi klienci, jakie pytania rodzą się w ich głowach i jakiej wiedzy potrzebują. Po tzw. wnikliwym zbadaniu terenu będziesz w stanie trafnie i precyzyjnie rozwiązywać problemy Twoich odbiorców.
- Użyj mocnego nagłówka
To pierwszy element, którym możesz przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jeśli na “dzień dobry” go zaciekawisz, duże prawdopodobieństwo, że dotrze aż na sam koniec Twojego copy.
- Napisz wstęp, który sugeruje problem
To takie krótkie wprowadzenie, w którym piszesz, czego dotyczy dana treść, jaki problem będzie poruszać. Świetnym zabiegiem copywriterskim jest pokazanie konsekwencji, w przypadku, gdy ktoś nie skorzysta z Twojego produktu lub usługi.
- Przedstaw rozwiązanie w punktach
Wskaż główne korzyści i możliwości rozwiązania poruszanego w tekście problemu. Pamiętaj, jeśli wymieniasz ich więcej niż 3, trzeba zastosować listowanie.
- Podziel się liczbami i statystykami
Nic tak dobrze nie działa na ludzki mózg, jak konkretne liczby i statystyki. Chociaż ich nie lubimy, to jednak podświadomie dają nam poczucie, że lepiej rozumiemy daną treść i bezpieczeństwo. Poparcie swoich tez i wniosków konkretnymi badaniami to bardzo ważny element content marketingu. Pomocny w tym przypadku okaże się Google. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę “[branża] statystyki”.
- Naciesz oko kolorem i wzorem
Tworząc dłuższe treści edukacyjne, jak np. mailing, blog, dłuższy post edukacyjny zamieść w nim zdjęcia, wykresy lub zabawne gify. Dzięki temu treść będzie bardziej dynamiczna i lepiej zapamiętana przez odbiorcę. Ściana tekstu nigdy nie zachęca do zagłębienia się w lekturę.
- Stosuj metafory
Wiem, wiem, wiem. To nie jest takie proste. Zgadza się! Podczas tworzenia tekstu to jeden z bardziej wymagających zabiegów, jednak klienci pokochają Cię za korzystanie z metafor oraz konceptualizacji. Dlaczego? Ponieważ metafora to taka copywriterska przyprawa. Pewnie zgodzisz się, że lepiej smakować doprawione potrawy, zamiast płonych?
- Zaskocz odbiorcę – zmiana punktu widzenia
Warto zrobić niespodziankę swoim czytelnikom i w połowie tekstu pokazać zupełnie inną, kontrastową perspektywę. W trakcie czytania podsycisz ciekawość i zaangażowanie odbiorcy oraz zmienisz dynamikę całości.
- Wykorzystuj złote myśli, cytaty
Ubarwiają każdą treść edukacyjną. Możesz wykorzystać sentencję jako element, który dodatkowo wyjaśnia zagadnienie lub skorzystać ze słów branżowego autorytetu, celebryty.
- Wezwij do akcji!
To ultra ważne! Serio! Bo powiedz mi, po co piszesz tekst? Aby na koniec odbiorca poklepał Cię po ramieniu i powiedział: dobra robota? Nie wydaje mi się. Na końcu każdego artykułu, mailingu, czy posta musisz mieć CTA – wezwać klienta do konkretnego działania i skierować go w odpowiednie miejsce za pomocą linku lub przycisku.
- Zadbaj o wygląd tekstu
Istnieje kilka zasad, o których jeśli zapomnisz, to na nic zda się Twój trud i wysiłek włożony w edukację potencjalnych klientów. Pamiętaj, aby całość była podzielona na akapity (każdy akapit może mieć maksymalnie 5-6 linijek), stosuj nagłówki oraz śródtytuły, a całość wyjustuj. Tak przygotowany tekst będzie o wiele prostszy w odbiorze.
- Dobrze się przygotuj – research
Research – punkt wyjścia każdego dobrego contentu. Aby dać wartość, musisz się przygotować, zweryfikować, z czym najczęściej mają problemy Twoi klienci, jakie pytania rodzą się w ich głowach i jakiej wiedzy potrzebują. Po tzw. wnikliwym zbadaniu terenu będziesz w stanie trafnie i precyzyjnie rozwiązywać problemy Twoich odbiorców.
- Użyj mocnego nagłówka
To pierwszy element, którym możesz przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jeśli na “dzień dobry” go zaciekawisz, duże prawdopodobieństwo, że dotrze aż na sam koniec Twojego copy.
- Napisz wstęp, który sugeruje problem
To takie krótkie wprowadzenie, w którym piszesz, czego dotyczy dana treść, jaki problem będzie poruszać. Świetnym zabiegiem copywriterskim jest pokazanie konsekwencji, w przypadku, gdy ktoś nie skorzysta z Twojego produktu lub usługi.
- Przedstaw rozwiązanie w punktach
Wskaż główne korzyści i możliwości rozwiązania poruszanego w tekście problemu. Pamiętaj, jeśli wymieniasz ich więcej niż 3, trzeba zastosować listowanie.
- Podziel się liczbami i statystykami
Nic tak dobrze nie działa na ludzki mózg, jak konkretne liczby i statystyki. Chociaż ich nie lubimy, to jednak podświadomie dają nam poczucie, że lepiej rozumiemy daną treść i bezpieczeństwo. Poparcie swoich tez i wniosków konkretnymi badaniami to bardzo ważny element content marketingu. Pomocny w tym przypadku okaże się Google. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę “[branża] statystyki”.
- Naciesz oko kolorem i wzorem
Tworząc dłuższe treści edukacyjne, jak np. mailing, blog, dłuższy post edukacyjny zamieść w nim zdjęcia, wykresy lub zabawne gify. Dzięki temu treść będzie bardziej dynamiczna i lepiej zapamiętana przez odbiorcę. Ściana tekstu nigdy nie zachęca do zagłębienia się w lekturę.
- Stosuj metafory
Wiem, wiem, wiem. To nie jest takie proste. Zgadza się! Podczas tworzenia tekstu to jeden z bardziej wymagających zabiegów, jednak klienci pokochają Cię za korzystanie z metafor oraz konceptualizacji. Dlaczego? Ponieważ metafora to taka copywriterska przyprawa. Pewnie zgodzisz się, że lepiej smakować doprawione potrawy, zamiast płonych?
- Zaskocz odbiorcę – zmiana punktu widzenia
Warto zrobić niespodziankę swoim czytelnikom i w połowie tekstu pokazać zupełnie inną, kontrastową perspektywę. W trakcie czytania podsycisz ciekawość i zaangażowanie odbiorcy oraz zmienisz dynamikę całości.
- Wykorzystuj złote myśli, cytaty
Ubarwiają każdą treść edukacyjną. Możesz wykorzystać sentencję jako element, który dodatkowo wyjaśnia zagadnienie lub skorzystać ze słów branżowego autorytetu, celebryty.
- Wezwij do akcji!
To ultra ważne! Serio! Bo powiedz mi, po co piszesz tekst? Aby na koniec odbiorca poklepał Cię po ramieniu i powiedział: dobra robota? Nie wydaje mi się. Na końcu każdego artykułu, mailingu, czy posta musisz mieć CTA – wezwać klienta do konkretnego działania i skierować go w odpowiednie miejsce za pomocą linku lub przycisku.
- Zadbaj o wygląd tekstu
Istnieje kilka zasad, o których jeśli zapomnisz, to na nic zda się Twój trud i wysiłek włożony w edukację potencjalnych klientów. Pamiętaj, aby całość była podzielona na akapity (każdy akapit może mieć maksymalnie 5-6 linijek), stosuj nagłówki oraz śródtytuły, a całość wyjustuj. Tak przygotowany tekst będzie o wiele prostszy w odbiorze.
- Dobrze się przygotuj – research
Research – punkt wyjścia każdego dobrego contentu. Aby dać wartość, musisz się przygotować, zweryfikować, z czym najczęściej mają problemy Twoi klienci, jakie pytania rodzą się w ich głowach i jakiej wiedzy potrzebują. Po tzw. wnikliwym zbadaniu terenu będziesz w stanie trafnie i precyzyjnie rozwiązywać problemy Twoich odbiorców.
- Użyj mocnego nagłówka
To pierwszy element, którym możesz przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jeśli na “dzień dobry” go zaciekawisz, duże prawdopodobieństwo, że dotrze aż na sam koniec Twojego copy.
- Napisz wstęp, który sugeruje problem
To takie krótkie wprowadzenie, w którym piszesz, czego dotyczy dana treść, jaki problem będzie poruszać. Świetnym zabiegiem copywriterskim jest pokazanie konsekwencji, w przypadku, gdy ktoś nie skorzysta z Twojego produktu lub usługi.
- Przedstaw rozwiązanie w punktach
Wskaż główne korzyści i możliwości rozwiązania poruszanego w tekście problemu. Pamiętaj, jeśli wymieniasz ich więcej niż 3, trzeba zastosować listowanie.
- Podziel się liczbami i statystykami
Nic tak dobrze nie działa na ludzki mózg, jak konkretne liczby i statystyki. Chociaż ich nie lubimy, to jednak podświadomie dają nam poczucie, że lepiej rozumiemy daną treść i bezpieczeństwo. Poparcie swoich tez i wniosków konkretnymi badaniami to bardzo ważny element content marketingu. Pomocny w tym przypadku okaże się Google. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę “[branża] statystyki”.
- Naciesz oko kolorem i wzorem
Tworząc dłuższe treści edukacyjne, jak np. mailing, blog, dłuższy post edukacyjny zamieść w nim zdjęcia, wykresy lub zabawne gify. Dzięki temu treść będzie bardziej dynamiczna i lepiej zapamiętana przez odbiorcę. Ściana tekstu nigdy nie zachęca do zagłębienia się w lekturę.
- Stosuj metafory
Wiem, wiem, wiem. To nie jest takie proste. Zgadza się! Podczas tworzenia tekstu to jeden z bardziej wymagających zabiegów, jednak klienci pokochają Cię za korzystanie z metafor oraz konceptualizacji. Dlaczego? Ponieważ metafora to taka copywriterska przyprawa. Pewnie zgodzisz się, że lepiej smakować doprawione potrawy, zamiast płonych?
- Zaskocz odbiorcę – zmiana punktu widzenia
Warto zrobić niespodziankę swoim czytelnikom i w połowie tekstu pokazać zupełnie inną, kontrastową perspektywę. W trakcie czytania podsycisz ciekawość i zaangażowanie odbiorcy oraz zmienisz dynamikę całości.
- Wykorzystuj złote myśli, cytaty
Ubarwiają każdą treść edukacyjną. Możesz wykorzystać sentencję jako element, który dodatkowo wyjaśnia zagadnienie lub skorzystać ze słów branżowego autorytetu, celebryty.
- Wezwij do akcji!
To ultra ważne! Serio! Bo powiedz mi, po co piszesz tekst? Aby na koniec odbiorca poklepał Cię po ramieniu i powiedział: dobra robota? Nie wydaje mi się. Na końcu każdego artykułu, mailingu, czy posta musisz mieć CTA – wezwać klienta do konkretnego działania i skierować go w odpowiednie miejsce za pomocą linku lub przycisku.
- Zadbaj o wygląd tekstu
Istnieje kilka zasad, o których jeśli zapomnisz, to na nic zda się Twój trud i wysiłek włożony w edukację potencjalnych klientów. Pamiętaj, aby całość była podzielona na akapity (każdy akapit może mieć maksymalnie 5-6 linijek), stosuj nagłówki oraz śródtytuły, a całość wyjustuj. Tak przygotowany tekst będzie o wiele prostszy w odbiorze.