https://hook.eu1.make.com/fufmqw1z3fxqf1ncvxsgjrx55l1m76ib

Lekcja tekstowa
  1. Dobrze się przygotuj – research 

Research – punkt wyjścia każdego dobrego contentu. Aby dać wartość, musisz się przygotować, zweryfikować, z czym najczęściej mają problemy Twoi klienci, jakie pytania rodzą się w ich głowach i jakiej wiedzy potrzebują. Po tzw. wnikliwym zbadaniu terenu będziesz w stanie trafnie i precyzyjnie rozwiązywać problemy Twoich odbiorców. 

  1. Użyj mocnego nagłówka

To pierwszy element, którym możesz przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jeśli na “dzień dobry” go zaciekawisz, duże prawdopodobieństwo, że dotrze aż na sam koniec Twojego copy.

  1. Napisz wstęp, który sugeruje problem

To takie krótkie wprowadzenie, w którym piszesz, czego dotyczy dana treść, jaki problem będzie poruszać. Świetnym zabiegiem copywriterskim jest pokazanie konsekwencji, w przypadku, gdy ktoś nie skorzysta z Twojego produktu lub usługi. 

  1. Przedstaw rozwiązanie w punktach

Wskaż główne korzyści i możliwości rozwiązania poruszanego w tekście problemu. Pamiętaj, jeśli wymieniasz ich więcej niż 3, trzeba zastosować listowanie.

  1. Podziel się liczbami i statystykami

Nic tak dobrze nie działa na ludzki mózg, jak konkretne liczby i statystyki. Chociaż ich nie lubimy, to jednak podświadomie dają nam poczucie, że lepiej rozumiemy daną treść i bezpieczeństwo. Poparcie swoich tez i wniosków konkretnymi badaniami to bardzo ważny element content marketingu. Pomocny w tym przypadku okaże się Google. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę “[branża] statystyki”.

  1. Naciesz oko kolorem i wzorem

Tworząc dłuższe treści edukacyjne, jak np. mailing, blog, dłuższy post edukacyjny zamieść w nim zdjęcia, wykresy lub zabawne gify. Dzięki temu treść będzie bardziej dynamiczna i lepiej zapamiętana przez odbiorcę. Ściana tekstu nigdy nie zachęca do zagłębienia się w lekturę.

  1. Stosuj metafory

Wiem, wiem, wiem. To nie jest takie proste. Zgadza się! Podczas tworzenia tekstu to jeden z bardziej wymagających zabiegów, jednak klienci pokochają Cię za korzystanie z metafor oraz konceptualizacji. Dlaczego? Ponieważ metafora to taka copywriterska przyprawa. Pewnie zgodzisz się, że lepiej smakować doprawione potrawy, zamiast płonych? 

  1. Zaskocz odbiorcę – zmiana punktu widzenia

Warto zrobić niespodziankę swoim czytelnikom i w połowie tekstu pokazać zupełnie inną, kontrastową perspektywę. W trakcie czytania podsycisz ciekawość i zaangażowanie odbiorcy oraz zmienisz dynamikę całości. 

  1. Wykorzystuj złote myśli, cytaty

Ubarwiają każdą treść edukacyjną. Możesz wykorzystać sentencję jako element, który dodatkowo wyjaśnia zagadnienie lub skorzystać ze słów branżowego autorytetu, celebryty.

  1. Wezwij do akcji!

To ultra ważne! Serio! Bo powiedz mi, po co piszesz tekst? Aby na koniec odbiorca poklepał Cię po ramieniu i powiedział: dobra robota? Nie wydaje mi się. Na końcu każdego artykułu, mailingu, czy posta musisz mieć CTA – wezwać klienta do konkretnego działania i skierować go w odpowiednie miejsce za pomocą linku lub przycisku.

  1. Zadbaj o wygląd tekstu

Istnieje kilka zasad, o których jeśli zapomnisz, to na nic zda się Twój trud i wysiłek włożony w edukację potencjalnych klientów. Pamiętaj, aby całość była podzielona na akapity (każdy akapit może mieć maksymalnie 5-6 linijek), stosuj nagłówki oraz śródtytuły, a całość wyjustuj. Tak przygotowany tekst będzie o wiele prostszy w odbiorze.

Lekcja audio
  1. Dobrze się przygotuj – research 

Research – punkt wyjścia każdego dobrego contentu. Aby dać wartość, musisz się przygotować, zweryfikować, z czym najczęściej mają problemy Twoi klienci, jakie pytania rodzą się w ich głowach i jakiej wiedzy potrzebują. Po tzw. wnikliwym zbadaniu terenu będziesz w stanie trafnie i precyzyjnie rozwiązywać problemy Twoich odbiorców. 

  1. Użyj mocnego nagłówka

To pierwszy element, którym możesz przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jeśli na “dzień dobry” go zaciekawisz, duże prawdopodobieństwo, że dotrze aż na sam koniec Twojego copy.

  1. Napisz wstęp, który sugeruje problem

To takie krótkie wprowadzenie, w którym piszesz, czego dotyczy dana treść, jaki problem będzie poruszać. Świetnym zabiegiem copywriterskim jest pokazanie konsekwencji, w przypadku, gdy ktoś nie skorzysta z Twojego produktu lub usługi. 

  1. Przedstaw rozwiązanie w punktach

Wskaż główne korzyści i możliwości rozwiązania poruszanego w tekście problemu. Pamiętaj, jeśli wymieniasz ich więcej niż 3, trzeba zastosować listowanie.

  1. Podziel się liczbami i statystykami

Nic tak dobrze nie działa na ludzki mózg, jak konkretne liczby i statystyki. Chociaż ich nie lubimy, to jednak podświadomie dają nam poczucie, że lepiej rozumiemy daną treść i bezpieczeństwo. Poparcie swoich tez i wniosków konkretnymi badaniami to bardzo ważny element content marketingu. Pomocny w tym przypadku okaże się Google. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę “[branża] statystyki”.

  1. Naciesz oko kolorem i wzorem

Tworząc dłuższe treści edukacyjne, jak np. mailing, blog, dłuższy post edukacyjny zamieść w nim zdjęcia, wykresy lub zabawne gify. Dzięki temu treść będzie bardziej dynamiczna i lepiej zapamiętana przez odbiorcę. Ściana tekstu nigdy nie zachęca do zagłębienia się w lekturę.

  1. Stosuj metafory

Wiem, wiem, wiem. To nie jest takie proste. Zgadza się! Podczas tworzenia tekstu to jeden z bardziej wymagających zabiegów, jednak klienci pokochają Cię za korzystanie z metafor oraz konceptualizacji. Dlaczego? Ponieważ metafora to taka copywriterska przyprawa. Pewnie zgodzisz się, że lepiej smakować doprawione potrawy, zamiast płonych? 

  1. Zaskocz odbiorcę – zmiana punktu widzenia

Warto zrobić niespodziankę swoim czytelnikom i w połowie tekstu pokazać zupełnie inną, kontrastową perspektywę. W trakcie czytania podsycisz ciekawość i zaangażowanie odbiorcy oraz zmienisz dynamikę całości. 

  1. Wykorzystuj złote myśli, cytaty

Ubarwiają każdą treść edukacyjną. Możesz wykorzystać sentencję jako element, który dodatkowo wyjaśnia zagadnienie lub skorzystać ze słów branżowego autorytetu, celebryty.

  1. Wezwij do akcji!

To ultra ważne! Serio! Bo powiedz mi, po co piszesz tekst? Aby na koniec odbiorca poklepał Cię po ramieniu i powiedział: dobra robota? Nie wydaje mi się. Na końcu każdego artykułu, mailingu, czy posta musisz mieć CTA – wezwać klienta do konkretnego działania i skierować go w odpowiednie miejsce za pomocą linku lub przycisku.

  1. Zadbaj o wygląd tekstu

Istnieje kilka zasad, o których jeśli zapomnisz, to na nic zda się Twój trud i wysiłek włożony w edukację potencjalnych klientów. Pamiętaj, aby całość była podzielona na akapity (każdy akapit może mieć maksymalnie 5-6 linijek), stosuj nagłówki oraz śródtytuły, a całość wyjustuj. Tak przygotowany tekst będzie o wiele prostszy w odbiorze.

Zadanie
  1. Dobrze się przygotuj – research 

Research – punkt wyjścia każdego dobrego contentu. Aby dać wartość, musisz się przygotować, zweryfikować, z czym najczęściej mają problemy Twoi klienci, jakie pytania rodzą się w ich głowach i jakiej wiedzy potrzebują. Po tzw. wnikliwym zbadaniu terenu będziesz w stanie trafnie i precyzyjnie rozwiązywać problemy Twoich odbiorców. 

  1. Użyj mocnego nagłówka

To pierwszy element, którym możesz przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jeśli na “dzień dobry” go zaciekawisz, duże prawdopodobieństwo, że dotrze aż na sam koniec Twojego copy.

  1. Napisz wstęp, który sugeruje problem

To takie krótkie wprowadzenie, w którym piszesz, czego dotyczy dana treść, jaki problem będzie poruszać. Świetnym zabiegiem copywriterskim jest pokazanie konsekwencji, w przypadku, gdy ktoś nie skorzysta z Twojego produktu lub usługi. 

  1. Przedstaw rozwiązanie w punktach

Wskaż główne korzyści i możliwości rozwiązania poruszanego w tekście problemu. Pamiętaj, jeśli wymieniasz ich więcej niż 3, trzeba zastosować listowanie.

  1. Podziel się liczbami i statystykami

Nic tak dobrze nie działa na ludzki mózg, jak konkretne liczby i statystyki. Chociaż ich nie lubimy, to jednak podświadomie dają nam poczucie, że lepiej rozumiemy daną treść i bezpieczeństwo. Poparcie swoich tez i wniosków konkretnymi badaniami to bardzo ważny element content marketingu. Pomocny w tym przypadku okaże się Google. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę “[branża] statystyki”.

  1. Naciesz oko kolorem i wzorem

Tworząc dłuższe treści edukacyjne, jak np. mailing, blog, dłuższy post edukacyjny zamieść w nim zdjęcia, wykresy lub zabawne gify. Dzięki temu treść będzie bardziej dynamiczna i lepiej zapamiętana przez odbiorcę. Ściana tekstu nigdy nie zachęca do zagłębienia się w lekturę.

  1. Stosuj metafory

Wiem, wiem, wiem. To nie jest takie proste. Zgadza się! Podczas tworzenia tekstu to jeden z bardziej wymagających zabiegów, jednak klienci pokochają Cię za korzystanie z metafor oraz konceptualizacji. Dlaczego? Ponieważ metafora to taka copywriterska przyprawa. Pewnie zgodzisz się, że lepiej smakować doprawione potrawy, zamiast płonych? 

  1. Zaskocz odbiorcę – zmiana punktu widzenia

Warto zrobić niespodziankę swoim czytelnikom i w połowie tekstu pokazać zupełnie inną, kontrastową perspektywę. W trakcie czytania podsycisz ciekawość i zaangażowanie odbiorcy oraz zmienisz dynamikę całości. 

  1. Wykorzystuj złote myśli, cytaty

Ubarwiają każdą treść edukacyjną. Możesz wykorzystać sentencję jako element, który dodatkowo wyjaśnia zagadnienie lub skorzystać ze słów branżowego autorytetu, celebryty.

  1. Wezwij do akcji!

To ultra ważne! Serio! Bo powiedz mi, po co piszesz tekst? Aby na koniec odbiorca poklepał Cię po ramieniu i powiedział: dobra robota? Nie wydaje mi się. Na końcu każdego artykułu, mailingu, czy posta musisz mieć CTA – wezwać klienta do konkretnego działania i skierować go w odpowiednie miejsce za pomocą linku lub przycisku.

  1. Zadbaj o wygląd tekstu

Istnieje kilka zasad, o których jeśli zapomnisz, to na nic zda się Twój trud i wysiłek włożony w edukację potencjalnych klientów. Pamiętaj, aby całość była podzielona na akapity (każdy akapit może mieć maksymalnie 5-6 linijek), stosuj nagłówki oraz śródtytuły, a całość wyjustuj. Tak przygotowany tekst będzie o wiele prostszy w odbiorze.

Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Checklista tworzenia treści edukacyjnych
keyboard_arrow_down
Strategia marketingowa w 12 krokach
99%
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
No items found.
No items found.
No items found.