- Nie rozpraszaj klienta podczas zakupów
Strona koszyka / zamówienia nie powinna posiadać elementów, które mogą rozproszyć uwagę klienta. Zrezygnuj z umieszczania na niej ikonek social media, zachęt do zapisania się do newsletter, czy innych błyskotek. Koszyk to tunel i nie powinno być z niego ucieczki.
- Integracja ze autoresponderem
Zbieraj dane klientów, którzy dokonali zakupu do list mailingowych. Jest to ważne z dwóch powodów: możesz zgłosić się po referencje, zapytać o opinię (to ogromnie cenny feedback) oraz zaproponować produkty lub usługi, które będą upgrade’m wcześniejszych zakupów. Ręczne dogrywanie kontaktów zajmuje bardzo dużo czasu. Zautomatyzuj to.
- Zapewnij łatwy dostęp do koszyka
Nawet jeśli klient kontynuuje zakupy, zawsze powinien mieć możliwość szybkiej i prostej finalizacji zamówienia. Twoim zadaniem jest maksymalne ułatwienie dokonania zakupów.
- Wpięty system płatności
Zainwestuj we wpięcie systemów typu Przelewy24, DotPay lub PayPal. Dzięki temu zabezpieczysz się przed błędami wynikającymi ze złych tytułów przelewów lub niewysłania pieniędzy przez klienta. Systemy te są banalnie proste w obsłudze, a przecież Twoim zadaniem jest 100% uproszczenie klientowi zakupu.
- Automatyczne wystawianie faktur.
Jeśli dziennie otrzymujesz 4, 8, a nawet 20 zamówień, to w zasadzie możesz pominąć ten punkt. Jeśli jednak prowadzisz duży sklep internetowy i każdego dnia otrzymujesz kilkadziesiąt, kilkaset lub nawet kilka tysięcy zamówień, to, zamiast zatrudniać pracownika, który przez 8 godzin dziennie wklepuje dane do faktur, zaopatrz się w automatyczny system wystawiania faktur. Ja korzystam z Fakturowni i to samo polecam Tobie.
- Automatyczne drukowanie listu przewozowego
Sprzedając produkt fizyczny na odległość, trzeba go jakoś dostarczyć. Zamawianie kurierów zostaw automatom.
- Przedstaw dostępne opcje dostawy
W widocznym miejscu na stronie pokaż, jakie oferujesz możliwości wysyłki, a w samym koszyku zakupowym ustaw automatyczne obliczenie jej ceny. Łatwo dostępne i konkretne informacje sprawią, że klient chętniej do Ciebie wróci.
- Kwota wysyłki powinna być widoczna na stronie produktu.
Myślę, że ten punkt nie wymaga komentarza 😉
- Udostępnij obowiązkowe dokumenty.
Regulamin zwrotów, reklamacji, polityka prywatności, zasady korzystania ze sklepu internetowego – to wszystko musi być opublikowane w Twojej witrynie e-commerce. Brak wszystkich potrzebnych dokumentów może skutkować karą finansową.
- Podziel produkty na kategorie
Poza typowym podziałem, wprowadź również takie kategorie jak: nowości (dla łowców nowinek), promocje (dla łowców okazji) lub bestsellery (dla tych, którzy robią to, co inni). Ludzie bardzo często nie wiedzą, co dokładnie chcą kupić. Takie przedstawienie produktów pomoże im podjąć decyzję, czy potrzebują sprawdzonego, taniego, a może całkowicie nowego rozwiązania.
- Skorzystaj z Google Merchant.
Niezależnie od tego, jaki biznes prowadzisz, jeśli masz e-commerce, to musisz zadbać o reklamę. W przypadku sklepów internetowych świetnie sprawdza się Google Merchant.
- Profesjonalne (własne) zdjęcia
Chcesz budować zaufanie do swojej marki? No pewnie, że tak! W takim razie zapomnij o zdjęciach z banków zdjęć. Zadbaj o profesjonalną sesję swoich produktów. Jedna rzecz to profesjonalne ujęcia, ale warto pomyśleć również o zdjęciach z placu boju, czyli takich, które pokazują Twoje rozwiązanie w formie zdjęcia zrobionego komórką.
- Zrób mobilny test
Poproś znajomego, aby na swoim telefonie dokonał zamówienia w Twoim sklepie. Wszystko powinno się odbyć na jego telefonie (nie może użyć komputera). Zmierz, ile czasu to zajęło i nie zapomnij, aby wcześniej przygotować dla znajomego dobry kod rabatowy.
- Najważniejsze miejsce Twojego sklepu to…
Wiele osób odpowie strona główna, ale to nie prawda. Najważniejszy jest wygląd strony produktowej, bo to bezpośrednio tam powinien trafić klient, wchodząc z reklamy do Twojego sklepu.
Więcej na temat budowy karty produktowej oraz opisów produktów znajdziesz w kursie Copywriting 2.0.
- Nie rozpraszaj klienta podczas zakupów
Strona koszyka / zamówienia nie powinna posiadać elementów, które mogą rozproszyć uwagę klienta. Zrezygnuj z umieszczania na niej ikonek social media, zachęt do zapisania się do newsletter, czy innych błyskotek. Koszyk to tunel i nie powinno być z niego ucieczki.
- Integracja ze autoresponderem
Zbieraj dane klientów, którzy dokonali zakupu do list mailingowych. Jest to ważne z dwóch powodów: możesz zgłosić się po referencje, zapytać o opinię (to ogromnie cenny feedback) oraz zaproponować produkty lub usługi, które będą upgrade’m wcześniejszych zakupów. Ręczne dogrywanie kontaktów zajmuje bardzo dużo czasu. Zautomatyzuj to.
- Zapewnij łatwy dostęp do koszyka
Nawet jeśli klient kontynuuje zakupy, zawsze powinien mieć możliwość szybkiej i prostej finalizacji zamówienia. Twoim zadaniem jest maksymalne ułatwienie dokonania zakupów.
- Wpięty system płatności
Zainwestuj we wpięcie systemów typu Przelewy24, DotPay lub PayPal. Dzięki temu zabezpieczysz się przed błędami wynikającymi ze złych tytułów przelewów lub niewysłania pieniędzy przez klienta. Systemy te są banalnie proste w obsłudze, a przecież Twoim zadaniem jest 100% uproszczenie klientowi zakupu.
- Automatyczne wystawianie faktur.
Jeśli dziennie otrzymujesz 4, 8, a nawet 20 zamówień, to w zasadzie możesz pominąć ten punkt. Jeśli jednak prowadzisz duży sklep internetowy i każdego dnia otrzymujesz kilkadziesiąt, kilkaset lub nawet kilka tysięcy zamówień, to, zamiast zatrudniać pracownika, który przez 8 godzin dziennie wklepuje dane do faktur, zaopatrz się w automatyczny system wystawiania faktur. Ja korzystam z Fakturowni i to samo polecam Tobie.
- Automatyczne drukowanie listu przewozowego
Sprzedając produkt fizyczny na odległość, trzeba go jakoś dostarczyć. Zamawianie kurierów zostaw automatom.
- Przedstaw dostępne opcje dostawy
W widocznym miejscu na stronie pokaż, jakie oferujesz możliwości wysyłki, a w samym koszyku zakupowym ustaw automatyczne obliczenie jej ceny. Łatwo dostępne i konkretne informacje sprawią, że klient chętniej do Ciebie wróci.
- Kwota wysyłki powinna być widoczna na stronie produktu.
Myślę, że ten punkt nie wymaga komentarza 😉
- Udostępnij obowiązkowe dokumenty.
Regulamin zwrotów, reklamacji, polityka prywatności, zasady korzystania ze sklepu internetowego – to wszystko musi być opublikowane w Twojej witrynie e-commerce. Brak wszystkich potrzebnych dokumentów może skutkować karą finansową.
- Podziel produkty na kategorie
Poza typowym podziałem, wprowadź również takie kategorie jak: nowości (dla łowców nowinek), promocje (dla łowców okazji) lub bestsellery (dla tych, którzy robią to, co inni). Ludzie bardzo często nie wiedzą, co dokładnie chcą kupić. Takie przedstawienie produktów pomoże im podjąć decyzję, czy potrzebują sprawdzonego, taniego, a może całkowicie nowego rozwiązania.
- Skorzystaj z Google Merchant.
Niezależnie od tego, jaki biznes prowadzisz, jeśli masz e-commerce, to musisz zadbać o reklamę. W przypadku sklepów internetowych świetnie sprawdza się Google Merchant.
- Profesjonalne (własne) zdjęcia
Chcesz budować zaufanie do swojej marki? No pewnie, że tak! W takim razie zapomnij o zdjęciach z banków zdjęć. Zadbaj o profesjonalną sesję swoich produktów. Jedna rzecz to profesjonalne ujęcia, ale warto pomyśleć również o zdjęciach z placu boju, czyli takich, które pokazują Twoje rozwiązanie w formie zdjęcia zrobionego komórką.
- Zrób mobilny test
Poproś znajomego, aby na swoim telefonie dokonał zamówienia w Twoim sklepie. Wszystko powinno się odbyć na jego telefonie (nie może użyć komputera). Zmierz, ile czasu to zajęło i nie zapomnij, aby wcześniej przygotować dla znajomego dobry kod rabatowy.
- Najważniejsze miejsce Twojego sklepu to…
Wiele osób odpowie strona główna, ale to nie prawda. Najważniejszy jest wygląd strony produktowej, bo to bezpośrednio tam powinien trafić klient, wchodząc z reklamy do Twojego sklepu.
Więcej na temat budowy karty produktowej oraz opisów produktów znajdziesz w kursie Copywriting 2.0.
- Nie rozpraszaj klienta podczas zakupów
Strona koszyka / zamówienia nie powinna posiadać elementów, które mogą rozproszyć uwagę klienta. Zrezygnuj z umieszczania na niej ikonek social media, zachęt do zapisania się do newsletter, czy innych błyskotek. Koszyk to tunel i nie powinno być z niego ucieczki.
- Integracja ze autoresponderem
Zbieraj dane klientów, którzy dokonali zakupu do list mailingowych. Jest to ważne z dwóch powodów: możesz zgłosić się po referencje, zapytać o opinię (to ogromnie cenny feedback) oraz zaproponować produkty lub usługi, które będą upgrade’m wcześniejszych zakupów. Ręczne dogrywanie kontaktów zajmuje bardzo dużo czasu. Zautomatyzuj to.
- Zapewnij łatwy dostęp do koszyka
Nawet jeśli klient kontynuuje zakupy, zawsze powinien mieć możliwość szybkiej i prostej finalizacji zamówienia. Twoim zadaniem jest maksymalne ułatwienie dokonania zakupów.
- Wpięty system płatności
Zainwestuj we wpięcie systemów typu Przelewy24, DotPay lub PayPal. Dzięki temu zabezpieczysz się przed błędami wynikającymi ze złych tytułów przelewów lub niewysłania pieniędzy przez klienta. Systemy te są banalnie proste w obsłudze, a przecież Twoim zadaniem jest 100% uproszczenie klientowi zakupu.
- Automatyczne wystawianie faktur.
Jeśli dziennie otrzymujesz 4, 8, a nawet 20 zamówień, to w zasadzie możesz pominąć ten punkt. Jeśli jednak prowadzisz duży sklep internetowy i każdego dnia otrzymujesz kilkadziesiąt, kilkaset lub nawet kilka tysięcy zamówień, to, zamiast zatrudniać pracownika, który przez 8 godzin dziennie wklepuje dane do faktur, zaopatrz się w automatyczny system wystawiania faktur. Ja korzystam z Fakturowni i to samo polecam Tobie.
- Automatyczne drukowanie listu przewozowego
Sprzedając produkt fizyczny na odległość, trzeba go jakoś dostarczyć. Zamawianie kurierów zostaw automatom.
- Przedstaw dostępne opcje dostawy
W widocznym miejscu na stronie pokaż, jakie oferujesz możliwości wysyłki, a w samym koszyku zakupowym ustaw automatyczne obliczenie jej ceny. Łatwo dostępne i konkretne informacje sprawią, że klient chętniej do Ciebie wróci.
- Kwota wysyłki powinna być widoczna na stronie produktu.
Myślę, że ten punkt nie wymaga komentarza 😉
- Udostępnij obowiązkowe dokumenty.
Regulamin zwrotów, reklamacji, polityka prywatności, zasady korzystania ze sklepu internetowego – to wszystko musi być opublikowane w Twojej witrynie e-commerce. Brak wszystkich potrzebnych dokumentów może skutkować karą finansową.
- Podziel produkty na kategorie
Poza typowym podziałem, wprowadź również takie kategorie jak: nowości (dla łowców nowinek), promocje (dla łowców okazji) lub bestsellery (dla tych, którzy robią to, co inni). Ludzie bardzo często nie wiedzą, co dokładnie chcą kupić. Takie przedstawienie produktów pomoże im podjąć decyzję, czy potrzebują sprawdzonego, taniego, a może całkowicie nowego rozwiązania.
- Skorzystaj z Google Merchant.
Niezależnie od tego, jaki biznes prowadzisz, jeśli masz e-commerce, to musisz zadbać o reklamę. W przypadku sklepów internetowych świetnie sprawdza się Google Merchant.
- Profesjonalne (własne) zdjęcia
Chcesz budować zaufanie do swojej marki? No pewnie, że tak! W takim razie zapomnij o zdjęciach z banków zdjęć. Zadbaj o profesjonalną sesję swoich produktów. Jedna rzecz to profesjonalne ujęcia, ale warto pomyśleć również o zdjęciach z placu boju, czyli takich, które pokazują Twoje rozwiązanie w formie zdjęcia zrobionego komórką.
- Zrób mobilny test
Poproś znajomego, aby na swoim telefonie dokonał zamówienia w Twoim sklepie. Wszystko powinno się odbyć na jego telefonie (nie może użyć komputera). Zmierz, ile czasu to zajęło i nie zapomnij, aby wcześniej przygotować dla znajomego dobry kod rabatowy.
- Najważniejsze miejsce Twojego sklepu to…
Wiele osób odpowie strona główna, ale to nie prawda. Najważniejszy jest wygląd strony produktowej, bo to bezpośrednio tam powinien trafić klient, wchodząc z reklamy do Twojego sklepu.
Więcej na temat budowy karty produktowej oraz opisów produktów znajdziesz w kursie Copywriting 2.0.