https://hook.eu1.make.com/fufmqw1z3fxqf1ncvxsgjrx55l1m76ib

Lekcja tekstowa

Poniżej przedstawiam kilka wariantów planowania budżetów marketingowych

Ile łaska?

Brzmi małoprofesjonalnie, ale to wciąż najbardziej popularna forma wyliczania budżetu marketingowego. Polega na tym, że firma deklaruje jaka kwota będzie poniżej ich progu bólu. 500, 1000, 5000 zł miesięcznie. Ile możemy przeznaczyć, aby tracąc wszystko dalej mieć za co zapłacić za chleb.

Model marżowy (ROI)

To dużo lepszy format, ale potrzebujemy do niego sporo danych. Większość wskaźników jesteś w stanie wyliczyć, mając dostęp do CRM. Nie potrzeba tu jakichś super umiejętności analitycznych lub marketingowych.

  • Leads. Ile leadów pojawiło się w Twoim lejku sprzedaży?
  • SR (sales revenue). Prosta sprawa. Zysk netto z pojedynczej transakcji — marża jednostkowa.
  • CPL (cost per lead). Ile wydaliśmy, aby otrzymać jedno zgłoszenie? Budżet marketingowy podziel przez liczbę zapytań w CRM.
  • CAC (client acquisition cost). Ile wydaliśmy, aby pozyskać płacącego klienta? Budżet marketingowy podziel przez liczbę wystawionych faktur lub paragonów.
  • CR (Conversion Rate) ile mamy płatności względem ilości zapytań.
  • CLV (Customer Lifetime Value). Ile średnio wydaje powracający klient? Ta wartość to święty Graal rozwoju firm. Chodzi o średnią sumę przychodów, które wygeneruje klient przez cały okres korzystania z tego, co oferujesz. Zakładam, że klienci nie rezygnują z Ciebie po pierwszym skorzystaniu z Twoich usług czy produktów. Gdy wiesz, ile wart jest dla Ciebie klient, to wiesz też, ile możesz wydać, aby go pozyskać, obsługiwać i dopieszczać bez utraty rentowności.

Poniżej proste wzory wiążące cel sprzedażowe z budżetami marketingowymi.

CEL SPRZEDAŻOWY = LEADS (liczba zapytań) x CR (skuteczność) x SR (wartość transakcji)
BUDŻET MARKETINGOWY = CPL (cena leada) x LEADS (potrzeba ilość leadów)

Jak się pewnie domyślasz, w dużym biznesie każdy wskaźnik można obliczyć w odniesieniu do różnych segmentów produktów, klientów oraz prowadzonych usług. To dobre rozwiązanie dla zaawansowanych analityków biznesu.

Tutaj muszę zaznaczyć kilka rzeczy:

  • trudno z góry założyć, jak te liczby będą wyglądały w przypadku nowego projektu. Najlepszą metodą prognozowania jest opieranie się na danych historycznych.
  • zacznij sobie badać proste zależności, aby wypracować nawyk liczenia swojego biznesu
  • dużo lepiej myśleć o ilości zapytań niż o pieniądzach. Sprzedaż to rezultat bardzo złożonego procesu, więc warto nadzorować wartość, na którą masz większy wpływ np. liczbę zapytań lub nawet liczbę kliknięć prowadzących na stronę www (gdy masz stałą skuteczność konwersji na formularzu).

Model proporcjonalny zależny od obrotu / zysku

Jak zaplanować marketing mając 500 zł?

Lekcja audio

Poniżej przedstawiam kilka wariantów planowania budżetów marketingowych

Ile łaska?

Brzmi małoprofesjonalnie, ale to wciąż najbardziej popularna forma wyliczania budżetu marketingowego. Polega na tym, że firma deklaruje jaka kwota będzie poniżej ich progu bólu. 500, 1000, 5000 zł miesięcznie. Ile możemy przeznaczyć, aby tracąc wszystko dalej mieć za co zapłacić za chleb.

Model marżowy (ROI)

To dużo lepszy format, ale potrzebujemy do niego sporo danych. Większość wskaźników jesteś w stanie wyliczyć, mając dostęp do CRM. Nie potrzeba tu jakichś super umiejętności analitycznych lub marketingowych.

  • Leads. Ile leadów pojawiło się w Twoim lejku sprzedaży?
  • SR (sales revenue). Prosta sprawa. Zysk netto z pojedynczej transakcji — marża jednostkowa.
  • CPL (cost per lead). Ile wydaliśmy, aby otrzymać jedno zgłoszenie? Budżet marketingowy podziel przez liczbę zapytań w CRM.
  • CAC (client acquisition cost). Ile wydaliśmy, aby pozyskać płacącego klienta? Budżet marketingowy podziel przez liczbę wystawionych faktur lub paragonów.
  • CR (Conversion Rate) ile mamy płatności względem ilości zapytań.
  • CLV (Customer Lifetime Value). Ile średnio wydaje powracający klient? Ta wartość to święty Graal rozwoju firm. Chodzi o średnią sumę przychodów, które wygeneruje klient przez cały okres korzystania z tego, co oferujesz. Zakładam, że klienci nie rezygnują z Ciebie po pierwszym skorzystaniu z Twoich usług czy produktów. Gdy wiesz, ile wart jest dla Ciebie klient, to wiesz też, ile możesz wydać, aby go pozyskać, obsługiwać i dopieszczać bez utraty rentowności.

Poniżej proste wzory wiążące cel sprzedażowe z budżetami marketingowymi.

CEL SPRZEDAŻOWY = LEADS (liczba zapytań) x CR (skuteczność) x SR (wartość transakcji)
BUDŻET MARKETINGOWY = CPL (cena leada) x LEADS (potrzeba ilość leadów)

Jak się pewnie domyślasz, w dużym biznesie każdy wskaźnik można obliczyć w odniesieniu do różnych segmentów produktów, klientów oraz prowadzonych usług. To dobre rozwiązanie dla zaawansowanych analityków biznesu.

Tutaj muszę zaznaczyć kilka rzeczy:

  • trudno z góry założyć, jak te liczby będą wyglądały w przypadku nowego projektu. Najlepszą metodą prognozowania jest opieranie się na danych historycznych.
  • zacznij sobie badać proste zależności, aby wypracować nawyk liczenia swojego biznesu
  • dużo lepiej myśleć o ilości zapytań niż o pieniądzach. Sprzedaż to rezultat bardzo złożonego procesu, więc warto nadzorować wartość, na którą masz większy wpływ np. liczbę zapytań lub nawet liczbę kliknięć prowadzących na stronę www (gdy masz stałą skuteczność konwersji na formularzu).

Model proporcjonalny zależny od obrotu / zysku

Jak zaplanować marketing mając 500 zł?

Zadanie

Poniżej przedstawiam kilka wariantów planowania budżetów marketingowych

Ile łaska?

Brzmi małoprofesjonalnie, ale to wciąż najbardziej popularna forma wyliczania budżetu marketingowego. Polega na tym, że firma deklaruje jaka kwota będzie poniżej ich progu bólu. 500, 1000, 5000 zł miesięcznie. Ile możemy przeznaczyć, aby tracąc wszystko dalej mieć za co zapłacić za chleb.

Model marżowy (ROI)

To dużo lepszy format, ale potrzebujemy do niego sporo danych. Większość wskaźników jesteś w stanie wyliczyć, mając dostęp do CRM. Nie potrzeba tu jakichś super umiejętności analitycznych lub marketingowych.

  • Leads. Ile leadów pojawiło się w Twoim lejku sprzedaży?
  • SR (sales revenue). Prosta sprawa. Zysk netto z pojedynczej transakcji — marża jednostkowa.
  • CPL (cost per lead). Ile wydaliśmy, aby otrzymać jedno zgłoszenie? Budżet marketingowy podziel przez liczbę zapytań w CRM.
  • CAC (client acquisition cost). Ile wydaliśmy, aby pozyskać płacącego klienta? Budżet marketingowy podziel przez liczbę wystawionych faktur lub paragonów.
  • CR (Conversion Rate) ile mamy płatności względem ilości zapytań.
  • CLV (Customer Lifetime Value). Ile średnio wydaje powracający klient? Ta wartość to święty Graal rozwoju firm. Chodzi o średnią sumę przychodów, które wygeneruje klient przez cały okres korzystania z tego, co oferujesz. Zakładam, że klienci nie rezygnują z Ciebie po pierwszym skorzystaniu z Twoich usług czy produktów. Gdy wiesz, ile wart jest dla Ciebie klient, to wiesz też, ile możesz wydać, aby go pozyskać, obsługiwać i dopieszczać bez utraty rentowności.

Poniżej proste wzory wiążące cel sprzedażowe z budżetami marketingowymi.

CEL SPRZEDAŻOWY = LEADS (liczba zapytań) x CR (skuteczność) x SR (wartość transakcji)
BUDŻET MARKETINGOWY = CPL (cena leada) x LEADS (potrzeba ilość leadów)

Jak się pewnie domyślasz, w dużym biznesie każdy wskaźnik można obliczyć w odniesieniu do różnych segmentów produktów, klientów oraz prowadzonych usług. To dobre rozwiązanie dla zaawansowanych analityków biznesu.

Tutaj muszę zaznaczyć kilka rzeczy:

  • trudno z góry założyć, jak te liczby będą wyglądały w przypadku nowego projektu. Najlepszą metodą prognozowania jest opieranie się na danych historycznych.
  • zacznij sobie badać proste zależności, aby wypracować nawyk liczenia swojego biznesu
  • dużo lepiej myśleć o ilości zapytań niż o pieniądzach. Sprzedaż to rezultat bardzo złożonego procesu, więc warto nadzorować wartość, na którą masz większy wpływ np. liczbę zapytań lub nawet liczbę kliknięć prowadzących na stronę www (gdy masz stałą skuteczność konwersji na formularzu).

Model proporcjonalny zależny od obrotu / zysku

Jak zaplanować marketing mając 500 zł?

Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Lekcja 6. Ile pieniędzy przygotować na kampanię marketingową?
keyboard_arrow_down
Strategia marketingowa w 12 krokach
99%
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
No items found.
No items found.
No items found.