https://hook.eu1.make.com/fufmqw1z3fxqf1ncvxsgjrx55l1m76ib

Lekcja tekstowa

  • Pierwsza zasada = używaj e-mail marketingu

Mailing to doskonałe narzędzie do utrzymania relacji z klientem. Dzięki nim po prostu nie dajesz o sobie zapomnieć. Tak naprawdę stała wysyłka wiadomości może realizować kilka celów: edukację klienta, budowanie zaufania do Twojej marki, dzielenie się okazją sprzedażową (kody rabatowe), nagrodzenie klientów, pokazanie, że zdanie klienta jest dla Ciebie ważne – prośba o opinię. Nie bądź natrętny, ale też nie daj o sobie zapomnieć.

  • Nadawca maila ma największy wpływ na otwieralność

Proponuję podpisywać się imieniem i nazwiskiem pod mailem. Dzięki temu będą wyglądały najbardziej wiarygodnie. Odbieramy maile od osób, które znamy, lubimy, które też wnoszą wartość w naszą pracę i życie.

  • Krótki tytuł wygrywa z długim

Bardzo długie tytuły to domena SPAMU… gdy piszesz do kogoś osobistego maila, to raczej tytuł powinien być maksymalnie krótki i konkretny.

  • Jeden mail = jedno wezwanie do akcji (CTA)

Cel danego maila zawsze powinien być jeden. Odbiorca ma wiedzieć, co powinien zrobić: przejść do zakupów, wypełnić ankietę po zakupie, czy może przeczytać nowy artykuł. Pamiętaj: jeden mail = jedno call to action

  • Korzystaj z systemów pocztowych.

Ręczne wysyłanie maili do klientów to nie lada wyzwanie. Szczególnie jeśli chcesz, aby wiadomość trafiła do większej liczby odbiorców. Must – have firmy w XXI wieku to system do obsługi e-mail. Rekomenduję MailerLite lub GetResponse.

  • Twórz automatyzacje

Jeśli właśnie wypuszczasz nowy produkt na rynek, organizujesz spotkanie online, na które obowiązują zapisy lub po prostu masz na stronie miejsce do zapisu na newsletter, to warto stworzyć dedykowaną automatyzację. Dzięki niej do wybranej grupy odbiorców wyślesz sekwencję maili, którą możesz zaplanować z wyprzedzeniem. Co więcej, jeśli ktoś nie otworzy maila, możesz ustawić ponowne wysłanie np. po 2 dniach. 

  • Wyślij e-mail testowy

Zawsze przed wysyłką wiadomości do swojej bazy, wyślij wiadomość testową na swój adres e-mail. Dzięki temu podejrzysz, czy zawartość maila wyświetla się prawidłowo oraz czy linki działają. Zerknij na wiadomość przez komputer oraz telefon komórkowy. 

  • Dobry e-mail to nie ściana tekstu

Ściana tekstu nie przyciąga uwagi, dlatego twórz maile, które zawierają obrazki, materiały wideo, przyciski przekierowujące na odpowiednie strony. Dzięki takim zabiegom Twoje mailingi będą zdecydowanie bardziej dynamiczne i ciekawsze. Wszystkie z opcji są dostępne w ww. systemach do obsługi e-mail. Wiem, wiem, wiele osób rekomenduje mailingi typowo tekstowe, ale chyba nie chodzi o to, aby wszyscy robili tak samo. Chcesz pisać tekstowe mailingi? W takim razie pamiętaj o krótkich akapitach.

  • Nie utrać kontaktów

Na zakończenie każdej automatyzacji ustaw blok oczekiwania tzw. “opóźnienie” na 365 dni. Dzięki temu kontakty, do których wysłałeś określoną kolejkę mailową przez cały rok pozostaną w niej, a Tobie pozwoli to na ponowne wysłanie nowej kolejki. 

  • Zachowaj logiczny ciąg

Planując wysyłkę kilku maili do bazy kieruj się zasadą logiki: jedno wynika z drugiego. Stwórz taką sekwencję, która będzie niczym spacer z klientem pod ramię, np. od podziękowania za zapis na webinar, przez edukację nt. nowego produktu online, aż po finalizację zamówienia.

Przykładowa sekwencja e-mail po zapisie na newsletter/ lead magnet:

  1. THX – podziękowanie/ pogratulowanie + drobny bonus na zachętę
  2. PYTANIE / SPÓJRZ FREE – zadanie pytania związanego z lead magnetem/ tematem zapisu na newsletter + przekierowanie do odbioru bezpłatnego materiału: “Zobacz, co dla Ciebie przygotowałem”
  3. WYNIKI, CO ROBIMY – uświadomienie klienta, kim jesteś i jak dobry jesteś (realizacje, case, historie klientów)
  4. Q&A – pokazanie najczęściej zadawanych pytań + zaproszenie do zadania swojego pytania: “Czy jest coś, co chcesz wiedzieć o X?”
  5. UMÓW SIĘ NA ROZMOWĘ – pokazanie klientowi, że już dobrze Cię zna, odpowiedziałeś na jego pytania, więc czas zaprosić go do rozmowy lub zakupu
  6. ANKIETA – wysłanie ankiety, z prośbą o uzupełnienie: “Twoje zdanie jest dla nas ważne” W tym mailu warto dorzucić dla klienta dodatkowy bonus. 
Lekcja audio

  • Pierwsza zasada = używaj e-mail marketingu

Mailing to doskonałe narzędzie do utrzymania relacji z klientem. Dzięki nim po prostu nie dajesz o sobie zapomnieć. Tak naprawdę stała wysyłka wiadomości może realizować kilka celów: edukację klienta, budowanie zaufania do Twojej marki, dzielenie się okazją sprzedażową (kody rabatowe), nagrodzenie klientów, pokazanie, że zdanie klienta jest dla Ciebie ważne – prośba o opinię. Nie bądź natrętny, ale też nie daj o sobie zapomnieć.

  • Nadawca maila ma największy wpływ na otwieralność

Proponuję podpisywać się imieniem i nazwiskiem pod mailem. Dzięki temu będą wyglądały najbardziej wiarygodnie. Odbieramy maile od osób, które znamy, lubimy, które też wnoszą wartość w naszą pracę i życie.

  • Krótki tytuł wygrywa z długim

Bardzo długie tytuły to domena SPAMU… gdy piszesz do kogoś osobistego maila, to raczej tytuł powinien być maksymalnie krótki i konkretny.

  • Jeden mail = jedno wezwanie do akcji (CTA)

Cel danego maila zawsze powinien być jeden. Odbiorca ma wiedzieć, co powinien zrobić: przejść do zakupów, wypełnić ankietę po zakupie, czy może przeczytać nowy artykuł. Pamiętaj: jeden mail = jedno call to action

  • Korzystaj z systemów pocztowych.

Ręczne wysyłanie maili do klientów to nie lada wyzwanie. Szczególnie jeśli chcesz, aby wiadomość trafiła do większej liczby odbiorców. Must – have firmy w XXI wieku to system do obsługi e-mail. Rekomenduję MailerLite lub GetResponse.

  • Twórz automatyzacje

Jeśli właśnie wypuszczasz nowy produkt na rynek, organizujesz spotkanie online, na które obowiązują zapisy lub po prostu masz na stronie miejsce do zapisu na newsletter, to warto stworzyć dedykowaną automatyzację. Dzięki niej do wybranej grupy odbiorców wyślesz sekwencję maili, którą możesz zaplanować z wyprzedzeniem. Co więcej, jeśli ktoś nie otworzy maila, możesz ustawić ponowne wysłanie np. po 2 dniach. 

  • Wyślij e-mail testowy

Zawsze przed wysyłką wiadomości do swojej bazy, wyślij wiadomość testową na swój adres e-mail. Dzięki temu podejrzysz, czy zawartość maila wyświetla się prawidłowo oraz czy linki działają. Zerknij na wiadomość przez komputer oraz telefon komórkowy. 

  • Dobry e-mail to nie ściana tekstu

Ściana tekstu nie przyciąga uwagi, dlatego twórz maile, które zawierają obrazki, materiały wideo, przyciski przekierowujące na odpowiednie strony. Dzięki takim zabiegom Twoje mailingi będą zdecydowanie bardziej dynamiczne i ciekawsze. Wszystkie z opcji są dostępne w ww. systemach do obsługi e-mail. Wiem, wiem, wiele osób rekomenduje mailingi typowo tekstowe, ale chyba nie chodzi o to, aby wszyscy robili tak samo. Chcesz pisać tekstowe mailingi? W takim razie pamiętaj o krótkich akapitach.

  • Nie utrać kontaktów

Na zakończenie każdej automatyzacji ustaw blok oczekiwania tzw. “opóźnienie” na 365 dni. Dzięki temu kontakty, do których wysłałeś określoną kolejkę mailową przez cały rok pozostaną w niej, a Tobie pozwoli to na ponowne wysłanie nowej kolejki. 

  • Zachowaj logiczny ciąg

Planując wysyłkę kilku maili do bazy kieruj się zasadą logiki: jedno wynika z drugiego. Stwórz taką sekwencję, która będzie niczym spacer z klientem pod ramię, np. od podziękowania za zapis na webinar, przez edukację nt. nowego produktu online, aż po finalizację zamówienia.

Przykładowa sekwencja e-mail po zapisie na newsletter/ lead magnet:

  1. THX – podziękowanie/ pogratulowanie + drobny bonus na zachętę
  2. PYTANIE / SPÓJRZ FREE – zadanie pytania związanego z lead magnetem/ tematem zapisu na newsletter + przekierowanie do odbioru bezpłatnego materiału: “Zobacz, co dla Ciebie przygotowałem”
  3. WYNIKI, CO ROBIMY – uświadomienie klienta, kim jesteś i jak dobry jesteś (realizacje, case, historie klientów)
  4. Q&A – pokazanie najczęściej zadawanych pytań + zaproszenie do zadania swojego pytania: “Czy jest coś, co chcesz wiedzieć o X?”
  5. UMÓW SIĘ NA ROZMOWĘ – pokazanie klientowi, że już dobrze Cię zna, odpowiedziałeś na jego pytania, więc czas zaprosić go do rozmowy lub zakupu
  6. ANKIETA – wysłanie ankiety, z prośbą o uzupełnienie: “Twoje zdanie jest dla nas ważne” W tym mailu warto dorzucić dla klienta dodatkowy bonus. 
Zadanie

  • Pierwsza zasada = używaj e-mail marketingu

Mailing to doskonałe narzędzie do utrzymania relacji z klientem. Dzięki nim po prostu nie dajesz o sobie zapomnieć. Tak naprawdę stała wysyłka wiadomości może realizować kilka celów: edukację klienta, budowanie zaufania do Twojej marki, dzielenie się okazją sprzedażową (kody rabatowe), nagrodzenie klientów, pokazanie, że zdanie klienta jest dla Ciebie ważne – prośba o opinię. Nie bądź natrętny, ale też nie daj o sobie zapomnieć.

  • Nadawca maila ma największy wpływ na otwieralność

Proponuję podpisywać się imieniem i nazwiskiem pod mailem. Dzięki temu będą wyglądały najbardziej wiarygodnie. Odbieramy maile od osób, które znamy, lubimy, które też wnoszą wartość w naszą pracę i życie.

  • Krótki tytuł wygrywa z długim

Bardzo długie tytuły to domena SPAMU… gdy piszesz do kogoś osobistego maila, to raczej tytuł powinien być maksymalnie krótki i konkretny.

  • Jeden mail = jedno wezwanie do akcji (CTA)

Cel danego maila zawsze powinien być jeden. Odbiorca ma wiedzieć, co powinien zrobić: przejść do zakupów, wypełnić ankietę po zakupie, czy może przeczytać nowy artykuł. Pamiętaj: jeden mail = jedno call to action

  • Korzystaj z systemów pocztowych.

Ręczne wysyłanie maili do klientów to nie lada wyzwanie. Szczególnie jeśli chcesz, aby wiadomość trafiła do większej liczby odbiorców. Must – have firmy w XXI wieku to system do obsługi e-mail. Rekomenduję MailerLite lub GetResponse.

  • Twórz automatyzacje

Jeśli właśnie wypuszczasz nowy produkt na rynek, organizujesz spotkanie online, na które obowiązują zapisy lub po prostu masz na stronie miejsce do zapisu na newsletter, to warto stworzyć dedykowaną automatyzację. Dzięki niej do wybranej grupy odbiorców wyślesz sekwencję maili, którą możesz zaplanować z wyprzedzeniem. Co więcej, jeśli ktoś nie otworzy maila, możesz ustawić ponowne wysłanie np. po 2 dniach. 

  • Wyślij e-mail testowy

Zawsze przed wysyłką wiadomości do swojej bazy, wyślij wiadomość testową na swój adres e-mail. Dzięki temu podejrzysz, czy zawartość maila wyświetla się prawidłowo oraz czy linki działają. Zerknij na wiadomość przez komputer oraz telefon komórkowy. 

  • Dobry e-mail to nie ściana tekstu

Ściana tekstu nie przyciąga uwagi, dlatego twórz maile, które zawierają obrazki, materiały wideo, przyciski przekierowujące na odpowiednie strony. Dzięki takim zabiegom Twoje mailingi będą zdecydowanie bardziej dynamiczne i ciekawsze. Wszystkie z opcji są dostępne w ww. systemach do obsługi e-mail. Wiem, wiem, wiele osób rekomenduje mailingi typowo tekstowe, ale chyba nie chodzi o to, aby wszyscy robili tak samo. Chcesz pisać tekstowe mailingi? W takim razie pamiętaj o krótkich akapitach.

  • Nie utrać kontaktów

Na zakończenie każdej automatyzacji ustaw blok oczekiwania tzw. “opóźnienie” na 365 dni. Dzięki temu kontakty, do których wysłałeś określoną kolejkę mailową przez cały rok pozostaną w niej, a Tobie pozwoli to na ponowne wysłanie nowej kolejki. 

  • Zachowaj logiczny ciąg

Planując wysyłkę kilku maili do bazy kieruj się zasadą logiki: jedno wynika z drugiego. Stwórz taką sekwencję, która będzie niczym spacer z klientem pod ramię, np. od podziękowania za zapis na webinar, przez edukację nt. nowego produktu online, aż po finalizację zamówienia.

Przykładowa sekwencja e-mail po zapisie na newsletter/ lead magnet:

  1. THX – podziękowanie/ pogratulowanie + drobny bonus na zachętę
  2. PYTANIE / SPÓJRZ FREE – zadanie pytania związanego z lead magnetem/ tematem zapisu na newsletter + przekierowanie do odbioru bezpłatnego materiału: “Zobacz, co dla Ciebie przygotowałem”
  3. WYNIKI, CO ROBIMY – uświadomienie klienta, kim jesteś i jak dobry jesteś (realizacje, case, historie klientów)
  4. Q&A – pokazanie najczęściej zadawanych pytań + zaproszenie do zadania swojego pytania: “Czy jest coś, co chcesz wiedzieć o X?”
  5. UMÓW SIĘ NA ROZMOWĘ – pokazanie klientowi, że już dobrze Cię zna, odpowiedziałeś na jego pytania, więc czas zaprosić go do rozmowy lub zakupu
  6. ANKIETA – wysłanie ankiety, z prośbą o uzupełnienie: “Twoje zdanie jest dla nas ważne” W tym mailu warto dorzucić dla klienta dodatkowy bonus. 
Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Złote zasady e-mail marketingu
keyboard_arrow_down
Strategia marketingowa w 12 krokach
99%
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
No items found.
No items found.
No items found.