https://hook.eu1.make.com/fufmqw1z3fxqf1ncvxsgjrx55l1m76ib

Lekcja tekstowa

  1. Nauka planowania to proces

Zwykle zaczyna się od stworzenia listy to-do na cały tydzień. Potem zaczynasz tworzyć listę zadań na każdy dzień. Później inwestujesz w program komputerowy, w którym trzymasz zadania i uczysz się je systematycznie dodawać. Kolejno, planujesz swoje zadania i delegujesz innym. Kolejny poziom to planowanie całych projektów. Najwyższym poziomem jest łącznie projektów w strategie działania.

  1. W zarządzaniu sobą w czasie chodzi o… odwagę

Odwagę do mówienia NIE. Inni nazywają to asertywnością, ale najczęściej strach blokuje nas przed mówieniem NIE sprawom, z którymi przychodzą do nas ludzie. Nie da się ciągle mówić wszystkiemu TAK i pozostawać efektywnym. Możesz znać wszystkie techniki planowania, efektywności i organizacji pracy, ale przez błędnie decyzje fizycznie nie jesteś potem w stanie zrobić wszystkiego.

  1. Wizja tego, do czego zmierzam

Nawiązując do pkt 2. Jeżeli nie masz wizji tego, co chcesz osiągnąć, to trochę realizujesz to, z czym inni przychodzą do Ciebie. Przy każdej propozycji warto zadać sobie pytanie, czy przyjęcie tego projektu przybliży mnie do mojego celu, czy wręcz oddali? 

  1. Pomiary na ścieżce do celu

Musisz znać swój target i nie może on brzmieć: zwiększenie sprzedaży. Wszystko musisz maksymalnie doprecyzować tak, aby na koniec miesiąca stwierdzić zero jedynkowo: “udało się – nie udało się”

  1. Pracuję w oparciu o priorytety

Każdy z nas ma czasem takie dni, gdy liczba zadań przekracza zdolności nawet Supermana. W takich sytuacjach musisz mieć jasno określone priorytety na dany dzień/ tydzień. Są sprawy, które nie cierpią zwłoki i takie, które spokojnie mogą poleżeć w szufladzie. 

  1. Nie utknij w planowaniu

Ok, planowanie to niesamowicie ważny element. Jednak jeśli zbyt długo będziesz skupiać się na tym etapie, cały czas go udoskonalając, to zabraknie Ci czasu na działanie. 

  1. Trudne/ niewygodne zadania

Czasem na liście zadań, znajdą się takie, których realizację przekłada się na następne dni. Jeżeli nie wynikało to ze zbyt ambitnego planu dnia to:

a) zacznij kolejny dzień od realizacji przełożonego zadania

b) podziel to zadanie na mniejsze elementy, bo być może podświadomie przeraża Cię zmierzenie się ze zbyt dużym zadaniem

c) zleć wykonanie tego zadania innej osobie

  1. Uwzględnij czas na przerwy w pracy

Teoretycznie dysponujesz 8 godzinami dziennie na pracę. W praktyce masz ich 6! 

W planowaniu zawsze weź pod uwagę czas przeznaczony na:

  • przezbrojenie się między zadaniami
  • 5 minut przerwy na każdą godzinę pracy (nie jesteś przecież robotem)
  • przerwy na posiłek, zrobienie kawy 
  1. Alternatywna lista zadań

Stwórz sobie listę, w której na bieżąco będziesz zapisywać pomysły, inspiracje. To miejsce na tematy, które wymagają przemyślenia na chłodno, po tym jak już minie emocjonalne Eureka! 

  1. Ustal estymację czasu pracy 

Na pewno na Twojej liście znajdą się zadania, które będą się powtarzać. Zmierz czas pracy nad każdy powtarzającym się zadaniem. Dzięki temu będziesz w stanie precyzyjniej zapełnić grafik. 

Lekcja audio

  1. Nauka planowania to proces

Zwykle zaczyna się od stworzenia listy to-do na cały tydzień. Potem zaczynasz tworzyć listę zadań na każdy dzień. Później inwestujesz w program komputerowy, w którym trzymasz zadania i uczysz się je systematycznie dodawać. Kolejno, planujesz swoje zadania i delegujesz innym. Kolejny poziom to planowanie całych projektów. Najwyższym poziomem jest łącznie projektów w strategie działania.

  1. W zarządzaniu sobą w czasie chodzi o… odwagę

Odwagę do mówienia NIE. Inni nazywają to asertywnością, ale najczęściej strach blokuje nas przed mówieniem NIE sprawom, z którymi przychodzą do nas ludzie. Nie da się ciągle mówić wszystkiemu TAK i pozostawać efektywnym. Możesz znać wszystkie techniki planowania, efektywności i organizacji pracy, ale przez błędnie decyzje fizycznie nie jesteś potem w stanie zrobić wszystkiego.

  1. Wizja tego, do czego zmierzam

Nawiązując do pkt 2. Jeżeli nie masz wizji tego, co chcesz osiągnąć, to trochę realizujesz to, z czym inni przychodzą do Ciebie. Przy każdej propozycji warto zadać sobie pytanie, czy przyjęcie tego projektu przybliży mnie do mojego celu, czy wręcz oddali? 

  1. Pomiary na ścieżce do celu

Musisz znać swój target i nie może on brzmieć: zwiększenie sprzedaży. Wszystko musisz maksymalnie doprecyzować tak, aby na koniec miesiąca stwierdzić zero jedynkowo: “udało się – nie udało się”

  1. Pracuję w oparciu o priorytety

Każdy z nas ma czasem takie dni, gdy liczba zadań przekracza zdolności nawet Supermana. W takich sytuacjach musisz mieć jasno określone priorytety na dany dzień/ tydzień. Są sprawy, które nie cierpią zwłoki i takie, które spokojnie mogą poleżeć w szufladzie. 

  1. Nie utknij w planowaniu

Ok, planowanie to niesamowicie ważny element. Jednak jeśli zbyt długo będziesz skupiać się na tym etapie, cały czas go udoskonalając, to zabraknie Ci czasu na działanie. 

  1. Trudne/ niewygodne zadania

Czasem na liście zadań, znajdą się takie, których realizację przekłada się na następne dni. Jeżeli nie wynikało to ze zbyt ambitnego planu dnia to:

a) zacznij kolejny dzień od realizacji przełożonego zadania

b) podziel to zadanie na mniejsze elementy, bo być może podświadomie przeraża Cię zmierzenie się ze zbyt dużym zadaniem

c) zleć wykonanie tego zadania innej osobie

  1. Uwzględnij czas na przerwy w pracy

Teoretycznie dysponujesz 8 godzinami dziennie na pracę. W praktyce masz ich 6! 

W planowaniu zawsze weź pod uwagę czas przeznaczony na:

  • przezbrojenie się między zadaniami
  • 5 minut przerwy na każdą godzinę pracy (nie jesteś przecież robotem)
  • przerwy na posiłek, zrobienie kawy 
  1. Alternatywna lista zadań

Stwórz sobie listę, w której na bieżąco będziesz zapisywać pomysły, inspiracje. To miejsce na tematy, które wymagają przemyślenia na chłodno, po tym jak już minie emocjonalne Eureka! 

  1. Ustal estymację czasu pracy 

Na pewno na Twojej liście znajdą się zadania, które będą się powtarzać. Zmierz czas pracy nad każdy powtarzającym się zadaniem. Dzięki temu będziesz w stanie precyzyjniej zapełnić grafik. 

Zadanie

  1. Nauka planowania to proces

Zwykle zaczyna się od stworzenia listy to-do na cały tydzień. Potem zaczynasz tworzyć listę zadań na każdy dzień. Później inwestujesz w program komputerowy, w którym trzymasz zadania i uczysz się je systematycznie dodawać. Kolejno, planujesz swoje zadania i delegujesz innym. Kolejny poziom to planowanie całych projektów. Najwyższym poziomem jest łącznie projektów w strategie działania.

  1. W zarządzaniu sobą w czasie chodzi o… odwagę

Odwagę do mówienia NIE. Inni nazywają to asertywnością, ale najczęściej strach blokuje nas przed mówieniem NIE sprawom, z którymi przychodzą do nas ludzie. Nie da się ciągle mówić wszystkiemu TAK i pozostawać efektywnym. Możesz znać wszystkie techniki planowania, efektywności i organizacji pracy, ale przez błędnie decyzje fizycznie nie jesteś potem w stanie zrobić wszystkiego.

  1. Wizja tego, do czego zmierzam

Nawiązując do pkt 2. Jeżeli nie masz wizji tego, co chcesz osiągnąć, to trochę realizujesz to, z czym inni przychodzą do Ciebie. Przy każdej propozycji warto zadać sobie pytanie, czy przyjęcie tego projektu przybliży mnie do mojego celu, czy wręcz oddali? 

  1. Pomiary na ścieżce do celu

Musisz znać swój target i nie może on brzmieć: zwiększenie sprzedaży. Wszystko musisz maksymalnie doprecyzować tak, aby na koniec miesiąca stwierdzić zero jedynkowo: “udało się – nie udało się”

  1. Pracuję w oparciu o priorytety

Każdy z nas ma czasem takie dni, gdy liczba zadań przekracza zdolności nawet Supermana. W takich sytuacjach musisz mieć jasno określone priorytety na dany dzień/ tydzień. Są sprawy, które nie cierpią zwłoki i takie, które spokojnie mogą poleżeć w szufladzie. 

  1. Nie utknij w planowaniu

Ok, planowanie to niesamowicie ważny element. Jednak jeśli zbyt długo będziesz skupiać się na tym etapie, cały czas go udoskonalając, to zabraknie Ci czasu na działanie. 

  1. Trudne/ niewygodne zadania

Czasem na liście zadań, znajdą się takie, których realizację przekłada się na następne dni. Jeżeli nie wynikało to ze zbyt ambitnego planu dnia to:

a) zacznij kolejny dzień od realizacji przełożonego zadania

b) podziel to zadanie na mniejsze elementy, bo być może podświadomie przeraża Cię zmierzenie się ze zbyt dużym zadaniem

c) zleć wykonanie tego zadania innej osobie

  1. Uwzględnij czas na przerwy w pracy

Teoretycznie dysponujesz 8 godzinami dziennie na pracę. W praktyce masz ich 6! 

W planowaniu zawsze weź pod uwagę czas przeznaczony na:

  • przezbrojenie się między zadaniami
  • 5 minut przerwy na każdą godzinę pracy (nie jesteś przecież robotem)
  • przerwy na posiłek, zrobienie kawy 
  1. Alternatywna lista zadań

Stwórz sobie listę, w której na bieżąco będziesz zapisywać pomysły, inspiracje. To miejsce na tematy, które wymagają przemyślenia na chłodno, po tym jak już minie emocjonalne Eureka! 

  1. Ustal estymację czasu pracy 

Na pewno na Twojej liście znajdą się zadania, które będą się powtarzać. Zmierz czas pracy nad każdy powtarzającym się zadaniem. Dzięki temu będziesz w stanie precyzyjniej zapełnić grafik. 

Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Złote zasady planowania i efektywnej pracy
keyboard_arrow_down
Strategia marketingowa w 12 krokach
99%
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
No items found.
No items found.
No items found.