- Optymalizuj grafiki
Chodzi o zmniejszenie ich rozmiaru. Zbyt duże spowodują, że Twoja www będzie się bardzo długo ładowała, a to zniechęci większość klientów. Umówmy się, herbata zrobiona w trakcie ładowania strony nie smakuje najlepiej 🙂 Dlatego użyj wtyczki Smush.
- Wtyczkom powiedz tak
Ale tylko tym, które są niezbędne. Pamiętaj o zasadzie: Zainstaluj, użyj, odinstaluj. Jeśli będzie ich za dużo, ucierpi na tym optymalizacja ładowanych skryptów. Z tego powodu warto zaopatrzyć swoją stronę w dedykowane wtyczki usprawniające, jak np. Autopimize, Breeze lub W3C.
- Optymalizuj fonty
Wspominam o tym aspekcie także przy komunikacji wizualnej. Z tą różnicą, że tym razem nie chodzi o estetykę, a sprawne działanie strony. Aby tak było, możesz wykorzystać maksymalnie 4 fonty na stronie. Nie wiesz, ile ich masz? Skorzystaj z rozszerzenia przeglądarki Google Chrome np. FontFinder, WhatFont lub zapytaj znajomego programistę.
- Stwórz dedykowane obrazki Twojej witryny internetowej
Każda strona www powinna posiadać dwie specjalnie przygotowane grafiki: Faviconę, która wyświetla się w pasku przeglądarki internetowej oraz dedykowaną grafikę pod Facebooka. Bez tej drugiej, podczas udostępniania adresu www na FB, automat zaciągnie losowo wybrane zdjęcie ze strony – niekoniecznie takie, którym chciałbyś się pochwalić. A co gdyby zamiast przypadkowej fotki, ustawić profesjonalną grafikę, która zachęci do odwiedzenia www?
- Pozycjonuj się na odpowiednie frazy kluczowe – SEO
Ustawienie właściwych opisów, słów kluczowych, a następnie podpięcie mapy strony w Google Search Console to równie ważny element. Co Ci to da w praktyce? Więcej wejść na Twoją stronę za darmo. Na początku nie spodziewaj się spektakularnych rezultatów. SEO potrzebuje czasu.
- Przygotuj wersję mobilną strony
Czy Ci się to podoba, czy nie, ludzie będą częściej odwiedzać Twoją stronę na telefonach komórkowych. 2020 rok i dopasowana wersja mobilna www to nierozłączny duet. Pamiętaj, że wersja mobile nie powinna zawierać wystających elementów, a klikalne guziki nie mogą być zbyt małe.
- Nie zapomnij o stronie “dziękuję”
Masz formularz na stronie, który zbiera dane od klientów? W takim razie nie możesz pominąć mikro strony, na którą użytkownik po wypełnieniu danych zostanie przekierowany. Dowie się na niej, że jego zapis przebiegł pomyślnie, że masz już jego dane i skontaktujesz się z nim w określonym czasie. Idealnym i budzącym zaufanie rozwiązaniem jest nagranie krótkiego wideo, w którym Ty lub Twój pracownik dziękujecie odbiorcy. Tzw. THX page to też dobry sposób, aby tworzyć niestandardowe grupy odbiorców.
- Pokonaj błąd 404
Aby użytkownik wpisujący błędny link nie został przywitany komunikatem o błędzie serwera, lepiej stworzyć dedykowaną stronę 404, na której możesz napisać coś w stylu: Chyba zbłądziłeś lub z linkiem jest coś nie tak.
- Dbaj o dane osobowe odwiedzających
Każda strona, która korzysta z integracji marketingowych (Google Analytics), musi zawierać politykę prywatności oraz informację o plikach cookies. Jeśli nie wiesz, jak je przygotować, to skorzystaj z podpowiedzi u swojego prawnika.
- Linkowania zewnętrzne otwieraj w nowej karcie
To niesamowicie istotne, w przypadku linkowania np. we wpisach blogowych oraz przy ikonach social media. Nawet jeśli użytkownik kliknie odnośnik, to nie powinien “uciekać” z Twojej strony.
- Zapewnij łatwy kontakt do siebie
Często klienta od zakupu dzieli jeden telefon. Z tego powodu konieczne jest umieszczenie danych kontaktowych Twojej firmy na belce w topie lub w stopce. Pamiętaj, aby zarówno adres e-mail, jak i numer telefonu był podlinkowany. Dzięki temu nie będzie trzeba ich przepisywać.
- Optymalizuj grafiki
Chodzi o zmniejszenie ich rozmiaru. Zbyt duże spowodują, że Twoja www będzie się bardzo długo ładowała, a to zniechęci większość klientów. Umówmy się, herbata zrobiona w trakcie ładowania strony nie smakuje najlepiej 🙂 Dlatego użyj wtyczki Smush.
- Wtyczkom powiedz tak
Ale tylko tym, które są niezbędne. Pamiętaj o zasadzie: Zainstaluj, użyj, odinstaluj. Jeśli będzie ich za dużo, ucierpi na tym optymalizacja ładowanych skryptów. Z tego powodu warto zaopatrzyć swoją stronę w dedykowane wtyczki usprawniające, jak np. Autopimize, Breeze lub W3C.
- Optymalizuj fonty
Wspominam o tym aspekcie także przy komunikacji wizualnej. Z tą różnicą, że tym razem nie chodzi o estetykę, a sprawne działanie strony. Aby tak było, możesz wykorzystać maksymalnie 4 fonty na stronie. Nie wiesz, ile ich masz? Skorzystaj z rozszerzenia przeglądarki Google Chrome np. FontFinder, WhatFont lub zapytaj znajomego programistę.
- Stwórz dedykowane obrazki Twojej witryny internetowej
Każda strona www powinna posiadać dwie specjalnie przygotowane grafiki: Faviconę, która wyświetla się w pasku przeglądarki internetowej oraz dedykowaną grafikę pod Facebooka. Bez tej drugiej, podczas udostępniania adresu www na FB, automat zaciągnie losowo wybrane zdjęcie ze strony – niekoniecznie takie, którym chciałbyś się pochwalić. A co gdyby zamiast przypadkowej fotki, ustawić profesjonalną grafikę, która zachęci do odwiedzenia www?
- Pozycjonuj się na odpowiednie frazy kluczowe – SEO
Ustawienie właściwych opisów, słów kluczowych, a następnie podpięcie mapy strony w Google Search Console to równie ważny element. Co Ci to da w praktyce? Więcej wejść na Twoją stronę za darmo. Na początku nie spodziewaj się spektakularnych rezultatów. SEO potrzebuje czasu.
- Przygotuj wersję mobilną strony
Czy Ci się to podoba, czy nie, ludzie będą częściej odwiedzać Twoją stronę na telefonach komórkowych. 2020 rok i dopasowana wersja mobilna www to nierozłączny duet. Pamiętaj, że wersja mobile nie powinna zawierać wystających elementów, a klikalne guziki nie mogą być zbyt małe.
- Nie zapomnij o stronie “dziękuję”
Masz formularz na stronie, który zbiera dane od klientów? W takim razie nie możesz pominąć mikro strony, na którą użytkownik po wypełnieniu danych zostanie przekierowany. Dowie się na niej, że jego zapis przebiegł pomyślnie, że masz już jego dane i skontaktujesz się z nim w określonym czasie. Idealnym i budzącym zaufanie rozwiązaniem jest nagranie krótkiego wideo, w którym Ty lub Twój pracownik dziękujecie odbiorcy. Tzw. THX page to też dobry sposób, aby tworzyć niestandardowe grupy odbiorców.
- Pokonaj błąd 404
Aby użytkownik wpisujący błędny link nie został przywitany komunikatem o błędzie serwera, lepiej stworzyć dedykowaną stronę 404, na której możesz napisać coś w stylu: Chyba zbłądziłeś lub z linkiem jest coś nie tak.
- Dbaj o dane osobowe odwiedzających
Każda strona, która korzysta z integracji marketingowych (Google Analytics), musi zawierać politykę prywatności oraz informację o plikach cookies. Jeśli nie wiesz, jak je przygotować, to skorzystaj z podpowiedzi u swojego prawnika.
- Linkowania zewnętrzne otwieraj w nowej karcie
To niesamowicie istotne, w przypadku linkowania np. we wpisach blogowych oraz przy ikonach social media. Nawet jeśli użytkownik kliknie odnośnik, to nie powinien “uciekać” z Twojej strony.
- Zapewnij łatwy kontakt do siebie
Często klienta od zakupu dzieli jeden telefon. Z tego powodu konieczne jest umieszczenie danych kontaktowych Twojej firmy na belce w topie lub w stopce. Pamiętaj, aby zarówno adres e-mail, jak i numer telefonu był podlinkowany. Dzięki temu nie będzie trzeba ich przepisywać.
- Optymalizuj grafiki
Chodzi o zmniejszenie ich rozmiaru. Zbyt duże spowodują, że Twoja www będzie się bardzo długo ładowała, a to zniechęci większość klientów. Umówmy się, herbata zrobiona w trakcie ładowania strony nie smakuje najlepiej 🙂 Dlatego użyj wtyczki Smush.
- Wtyczkom powiedz tak
Ale tylko tym, które są niezbędne. Pamiętaj o zasadzie: Zainstaluj, użyj, odinstaluj. Jeśli będzie ich za dużo, ucierpi na tym optymalizacja ładowanych skryptów. Z tego powodu warto zaopatrzyć swoją stronę w dedykowane wtyczki usprawniające, jak np. Autopimize, Breeze lub W3C.
- Optymalizuj fonty
Wspominam o tym aspekcie także przy komunikacji wizualnej. Z tą różnicą, że tym razem nie chodzi o estetykę, a sprawne działanie strony. Aby tak było, możesz wykorzystać maksymalnie 4 fonty na stronie. Nie wiesz, ile ich masz? Skorzystaj z rozszerzenia przeglądarki Google Chrome np. FontFinder, WhatFont lub zapytaj znajomego programistę.
- Stwórz dedykowane obrazki Twojej witryny internetowej
Każda strona www powinna posiadać dwie specjalnie przygotowane grafiki: Faviconę, która wyświetla się w pasku przeglądarki internetowej oraz dedykowaną grafikę pod Facebooka. Bez tej drugiej, podczas udostępniania adresu www na FB, automat zaciągnie losowo wybrane zdjęcie ze strony – niekoniecznie takie, którym chciałbyś się pochwalić. A co gdyby zamiast przypadkowej fotki, ustawić profesjonalną grafikę, która zachęci do odwiedzenia www?
- Pozycjonuj się na odpowiednie frazy kluczowe – SEO
Ustawienie właściwych opisów, słów kluczowych, a następnie podpięcie mapy strony w Google Search Console to równie ważny element. Co Ci to da w praktyce? Więcej wejść na Twoją stronę za darmo. Na początku nie spodziewaj się spektakularnych rezultatów. SEO potrzebuje czasu.
- Przygotuj wersję mobilną strony
Czy Ci się to podoba, czy nie, ludzie będą częściej odwiedzać Twoją stronę na telefonach komórkowych. 2020 rok i dopasowana wersja mobilna www to nierozłączny duet. Pamiętaj, że wersja mobile nie powinna zawierać wystających elementów, a klikalne guziki nie mogą być zbyt małe.
- Nie zapomnij o stronie “dziękuję”
Masz formularz na stronie, który zbiera dane od klientów? W takim razie nie możesz pominąć mikro strony, na którą użytkownik po wypełnieniu danych zostanie przekierowany. Dowie się na niej, że jego zapis przebiegł pomyślnie, że masz już jego dane i skontaktujesz się z nim w określonym czasie. Idealnym i budzącym zaufanie rozwiązaniem jest nagranie krótkiego wideo, w którym Ty lub Twój pracownik dziękujecie odbiorcy. Tzw. THX page to też dobry sposób, aby tworzyć niestandardowe grupy odbiorców.
- Pokonaj błąd 404
Aby użytkownik wpisujący błędny link nie został przywitany komunikatem o błędzie serwera, lepiej stworzyć dedykowaną stronę 404, na której możesz napisać coś w stylu: Chyba zbłądziłeś lub z linkiem jest coś nie tak.
- Dbaj o dane osobowe odwiedzających
Każda strona, która korzysta z integracji marketingowych (Google Analytics), musi zawierać politykę prywatności oraz informację o plikach cookies. Jeśli nie wiesz, jak je przygotować, to skorzystaj z podpowiedzi u swojego prawnika.
- Linkowania zewnętrzne otwieraj w nowej karcie
To niesamowicie istotne, w przypadku linkowania np. we wpisach blogowych oraz przy ikonach social media. Nawet jeśli użytkownik kliknie odnośnik, to nie powinien “uciekać” z Twojej strony.
- Zapewnij łatwy kontakt do siebie
Często klienta od zakupu dzieli jeden telefon. Z tego powodu konieczne jest umieszczenie danych kontaktowych Twojej firmy na belce w topie lub w stopce. Pamiętaj, aby zarówno adres e-mail, jak i numer telefonu był podlinkowany. Dzięki temu nie będzie trzeba ich przepisywać.