https://hook.eu1.make.com/fufmqw1z3fxqf1ncvxsgjrx55l1m76ib

Lekcja tekstowa

  1. Optymalizuj grafiki

Chodzi o zmniejszenie ich rozmiaru. Zbyt duże spowodują, że Twoja www będzie się bardzo długo ładowała, a to zniechęci większość klientów. Umówmy się, herbata zrobiona w trakcie ładowania strony nie smakuje najlepiej 🙂 Dlatego użyj wtyczki Smush.

  1. Wtyczkom powiedz tak

Ale tylko tym, które są niezbędne. Pamiętaj o zasadzie: Zainstaluj, użyj, odinstaluj. Jeśli będzie ich za dużo, ucierpi na tym optymalizacja ładowanych skryptów. Z tego powodu warto zaopatrzyć swoją stronę w dedykowane wtyczki usprawniające, jak np. Autopimize, Breeze lub W3C.

  1. Optymalizuj fonty

Wspominam o tym aspekcie także przy komunikacji wizualnej. Z tą różnicą, że tym razem nie chodzi o estetykę, a sprawne działanie strony.  Aby tak było, możesz wykorzystać maksymalnie 4 fonty na stronie. Nie wiesz, ile ich masz? Skorzystaj z rozszerzenia przeglądarki Google Chrome np. FontFinder, WhatFont lub zapytaj znajomego programistę.

  1. Stwórz dedykowane obrazki Twojej witryny internetowej

Każda strona www powinna posiadać dwie specjalnie przygotowane grafiki: Faviconę, która wyświetla się w pasku przeglądarki internetowej oraz dedykowaną grafikę pod Facebooka. Bez tej drugiej, podczas udostępniania adresu www na FB, automat zaciągnie losowo wybrane zdjęcie ze strony – niekoniecznie takie, którym chciałbyś się pochwalić. A co gdyby zamiast przypadkowej fotki, ustawić profesjonalną grafikę, która zachęci do odwiedzenia www?

  1. Pozycjonuj się na odpowiednie frazy kluczowe – SEO 

Ustawienie właściwych opisów, słów kluczowych, a następnie podpięcie mapy strony w Google Search Console to równie ważny element. Co Ci to da w praktyce? Więcej wejść na Twoją stronę za darmo. Na początku nie spodziewaj się spektakularnych rezultatów. SEO potrzebuje czasu.

  1. Przygotuj wersję mobilną strony

Czy Ci się to podoba, czy nie, ludzie będą częściej odwiedzać Twoją stronę na telefonach komórkowych. 2020 rok i dopasowana wersja mobilna www to nierozłączny duet. Pamiętaj, że wersja mobile nie powinna zawierać wystających elementów, a klikalne guziki nie mogą być zbyt małe.

  1. Nie zapomnij o stronie “dziękuję”

Masz formularz na stronie, który zbiera dane od klientów? W takim razie nie możesz pominąć mikro strony, na którą użytkownik po wypełnieniu danych zostanie przekierowany. Dowie się na niej, że jego zapis przebiegł pomyślnie, że masz już jego dane i skontaktujesz się z nim w określonym czasie. Idealnym i budzącym zaufanie rozwiązaniem jest nagranie krótkiego wideo, w którym Ty lub Twój pracownik dziękujecie odbiorcy. Tzw. THX page to też dobry sposób, aby tworzyć niestandardowe grupy odbiorców.

  1. Pokonaj błąd 404 

Aby użytkownik wpisujący błędny link nie został przywitany komunikatem o błędzie serwera, lepiej stworzyć dedykowaną stronę 404, na której możesz napisać coś w stylu: Chyba zbłądziłeś lub z linkiem jest coś nie tak. 

  1. Dbaj o dane osobowe odwiedzających

Każda strona, która korzysta z integracji marketingowych (Google Analytics), musi zawierać politykę prywatności oraz informację o plikach cookies. Jeśli nie wiesz, jak je przygotować, to skorzystaj z podpowiedzi u swojego prawnika.

  1. Linkowania zewnętrzne otwieraj w nowej karcie

To niesamowicie istotne, w przypadku linkowania np. we wpisach blogowych oraz przy ikonach social media. Nawet jeśli użytkownik kliknie odnośnik, to nie powinien “uciekać” z Twojej strony.

  1. Zapewnij łatwy kontakt do siebie

Często klienta od zakupu dzieli jeden telefon. Z tego powodu konieczne jest umieszczenie danych kontaktowych Twojej firmy na belce w topie lub w stopce. Pamiętaj, aby zarówno adres e-mail, jak i numer telefonu był podlinkowany. Dzięki temu nie będzie trzeba ich przepisywać.

Lekcja audio

  1. Optymalizuj grafiki

Chodzi o zmniejszenie ich rozmiaru. Zbyt duże spowodują, że Twoja www będzie się bardzo długo ładowała, a to zniechęci większość klientów. Umówmy się, herbata zrobiona w trakcie ładowania strony nie smakuje najlepiej 🙂 Dlatego użyj wtyczki Smush.

  1. Wtyczkom powiedz tak

Ale tylko tym, które są niezbędne. Pamiętaj o zasadzie: Zainstaluj, użyj, odinstaluj. Jeśli będzie ich za dużo, ucierpi na tym optymalizacja ładowanych skryptów. Z tego powodu warto zaopatrzyć swoją stronę w dedykowane wtyczki usprawniające, jak np. Autopimize, Breeze lub W3C.

  1. Optymalizuj fonty

Wspominam o tym aspekcie także przy komunikacji wizualnej. Z tą różnicą, że tym razem nie chodzi o estetykę, a sprawne działanie strony.  Aby tak było, możesz wykorzystać maksymalnie 4 fonty na stronie. Nie wiesz, ile ich masz? Skorzystaj z rozszerzenia przeglądarki Google Chrome np. FontFinder, WhatFont lub zapytaj znajomego programistę.

  1. Stwórz dedykowane obrazki Twojej witryny internetowej

Każda strona www powinna posiadać dwie specjalnie przygotowane grafiki: Faviconę, która wyświetla się w pasku przeglądarki internetowej oraz dedykowaną grafikę pod Facebooka. Bez tej drugiej, podczas udostępniania adresu www na FB, automat zaciągnie losowo wybrane zdjęcie ze strony – niekoniecznie takie, którym chciałbyś się pochwalić. A co gdyby zamiast przypadkowej fotki, ustawić profesjonalną grafikę, która zachęci do odwiedzenia www?

  1. Pozycjonuj się na odpowiednie frazy kluczowe – SEO 

Ustawienie właściwych opisów, słów kluczowych, a następnie podpięcie mapy strony w Google Search Console to równie ważny element. Co Ci to da w praktyce? Więcej wejść na Twoją stronę za darmo. Na początku nie spodziewaj się spektakularnych rezultatów. SEO potrzebuje czasu.

  1. Przygotuj wersję mobilną strony

Czy Ci się to podoba, czy nie, ludzie będą częściej odwiedzać Twoją stronę na telefonach komórkowych. 2020 rok i dopasowana wersja mobilna www to nierozłączny duet. Pamiętaj, że wersja mobile nie powinna zawierać wystających elementów, a klikalne guziki nie mogą być zbyt małe.

  1. Nie zapomnij o stronie “dziękuję”

Masz formularz na stronie, który zbiera dane od klientów? W takim razie nie możesz pominąć mikro strony, na którą użytkownik po wypełnieniu danych zostanie przekierowany. Dowie się na niej, że jego zapis przebiegł pomyślnie, że masz już jego dane i skontaktujesz się z nim w określonym czasie. Idealnym i budzącym zaufanie rozwiązaniem jest nagranie krótkiego wideo, w którym Ty lub Twój pracownik dziękujecie odbiorcy. Tzw. THX page to też dobry sposób, aby tworzyć niestandardowe grupy odbiorców.

  1. Pokonaj błąd 404 

Aby użytkownik wpisujący błędny link nie został przywitany komunikatem o błędzie serwera, lepiej stworzyć dedykowaną stronę 404, na której możesz napisać coś w stylu: Chyba zbłądziłeś lub z linkiem jest coś nie tak. 

  1. Dbaj o dane osobowe odwiedzających

Każda strona, która korzysta z integracji marketingowych (Google Analytics), musi zawierać politykę prywatności oraz informację o plikach cookies. Jeśli nie wiesz, jak je przygotować, to skorzystaj z podpowiedzi u swojego prawnika.

  1. Linkowania zewnętrzne otwieraj w nowej karcie

To niesamowicie istotne, w przypadku linkowania np. we wpisach blogowych oraz przy ikonach social media. Nawet jeśli użytkownik kliknie odnośnik, to nie powinien “uciekać” z Twojej strony.

  1. Zapewnij łatwy kontakt do siebie

Często klienta od zakupu dzieli jeden telefon. Z tego powodu konieczne jest umieszczenie danych kontaktowych Twojej firmy na belce w topie lub w stopce. Pamiętaj, aby zarówno adres e-mail, jak i numer telefonu był podlinkowany. Dzięki temu nie będzie trzeba ich przepisywać.

Zadanie

  1. Optymalizuj grafiki

Chodzi o zmniejszenie ich rozmiaru. Zbyt duże spowodują, że Twoja www będzie się bardzo długo ładowała, a to zniechęci większość klientów. Umówmy się, herbata zrobiona w trakcie ładowania strony nie smakuje najlepiej 🙂 Dlatego użyj wtyczki Smush.

  1. Wtyczkom powiedz tak

Ale tylko tym, które są niezbędne. Pamiętaj o zasadzie: Zainstaluj, użyj, odinstaluj. Jeśli będzie ich za dużo, ucierpi na tym optymalizacja ładowanych skryptów. Z tego powodu warto zaopatrzyć swoją stronę w dedykowane wtyczki usprawniające, jak np. Autopimize, Breeze lub W3C.

  1. Optymalizuj fonty

Wspominam o tym aspekcie także przy komunikacji wizualnej. Z tą różnicą, że tym razem nie chodzi o estetykę, a sprawne działanie strony.  Aby tak było, możesz wykorzystać maksymalnie 4 fonty na stronie. Nie wiesz, ile ich masz? Skorzystaj z rozszerzenia przeglądarki Google Chrome np. FontFinder, WhatFont lub zapytaj znajomego programistę.

  1. Stwórz dedykowane obrazki Twojej witryny internetowej

Każda strona www powinna posiadać dwie specjalnie przygotowane grafiki: Faviconę, która wyświetla się w pasku przeglądarki internetowej oraz dedykowaną grafikę pod Facebooka. Bez tej drugiej, podczas udostępniania adresu www na FB, automat zaciągnie losowo wybrane zdjęcie ze strony – niekoniecznie takie, którym chciałbyś się pochwalić. A co gdyby zamiast przypadkowej fotki, ustawić profesjonalną grafikę, która zachęci do odwiedzenia www?

  1. Pozycjonuj się na odpowiednie frazy kluczowe – SEO 

Ustawienie właściwych opisów, słów kluczowych, a następnie podpięcie mapy strony w Google Search Console to równie ważny element. Co Ci to da w praktyce? Więcej wejść na Twoją stronę za darmo. Na początku nie spodziewaj się spektakularnych rezultatów. SEO potrzebuje czasu.

  1. Przygotuj wersję mobilną strony

Czy Ci się to podoba, czy nie, ludzie będą częściej odwiedzać Twoją stronę na telefonach komórkowych. 2020 rok i dopasowana wersja mobilna www to nierozłączny duet. Pamiętaj, że wersja mobile nie powinna zawierać wystających elementów, a klikalne guziki nie mogą być zbyt małe.

  1. Nie zapomnij o stronie “dziękuję”

Masz formularz na stronie, który zbiera dane od klientów? W takim razie nie możesz pominąć mikro strony, na którą użytkownik po wypełnieniu danych zostanie przekierowany. Dowie się na niej, że jego zapis przebiegł pomyślnie, że masz już jego dane i skontaktujesz się z nim w określonym czasie. Idealnym i budzącym zaufanie rozwiązaniem jest nagranie krótkiego wideo, w którym Ty lub Twój pracownik dziękujecie odbiorcy. Tzw. THX page to też dobry sposób, aby tworzyć niestandardowe grupy odbiorców.

  1. Pokonaj błąd 404 

Aby użytkownik wpisujący błędny link nie został przywitany komunikatem o błędzie serwera, lepiej stworzyć dedykowaną stronę 404, na której możesz napisać coś w stylu: Chyba zbłądziłeś lub z linkiem jest coś nie tak. 

  1. Dbaj o dane osobowe odwiedzających

Każda strona, która korzysta z integracji marketingowych (Google Analytics), musi zawierać politykę prywatności oraz informację o plikach cookies. Jeśli nie wiesz, jak je przygotować, to skorzystaj z podpowiedzi u swojego prawnika.

  1. Linkowania zewnętrzne otwieraj w nowej karcie

To niesamowicie istotne, w przypadku linkowania np. we wpisach blogowych oraz przy ikonach social media. Nawet jeśli użytkownik kliknie odnośnik, to nie powinien “uciekać” z Twojej strony.

  1. Zapewnij łatwy kontakt do siebie

Często klienta od zakupu dzieli jeden telefon. Z tego powodu konieczne jest umieszczenie danych kontaktowych Twojej firmy na belce w topie lub w stopce. Pamiętaj, aby zarówno adres e-mail, jak i numer telefonu był podlinkowany. Dzięki temu nie będzie trzeba ich przepisywać.

Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Złote (nietypowe) zasady dobrej strony www
keyboard_arrow_down
Strategia marketingowa w 12 krokach
99%
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
No items found.
No items found.
No items found.