- Darmowy materiał nie może być za darmo
Zgadza się. Nie zarobisz na nim, jednak wykorzystaj lead magnet jako okazję do zdobycia kontaktu do klienta: imię, mail, ewentualnie numer telefonu. Ty dajesz wartość, on swoje dane. Dla mnie układ wydaje się być fair.
- Lead magnet jest wartościowy
To nie może być takie pitu – pitu, informacje, które każdy Kowalski znajdzie na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google. E-book, check-lista, czy krótka konsultacja to doskonała okazja, aby nauczyć czegoś nowego klienta. W końcu ufamy tym, którzy dają nam wartość. Pomyśl, jaki JEDEN problem klienta możesz szybko rozwiązać.
- Zadbaj, aby Twoja przynęta wyglądała atrakcyjnie.
Potraktuj lead magnet jak przynętę. Jeśli napisałeś darmowego e-booka, to poza wartościową treścią obranduj go logotypem, kolorami swojej firmy. Estetyka cieszy oko, a od pozytywnego wrażenia do zaufania i zostania klientem dzieli niewiele kroków.
- Lead magnet to wprowadzenie do tego, co naprawdę oferujesz
Zastanawiasz się, czego powinien dotyczyć Twój lead magnet? Odpowiem Ci na konkretnych przykładach: masz sklep internetowy ze zdrową żywnością – napisz ebook na temat najważniejszych składników diety (oczywiście przy każdym ze składników linkuj bezpośrednio do Twojego produktu), oferujesz usługi marketingowe – podziel się 5 błędami, jakie najczęściej popełniają przedsiębiorcy w swoich firmach. Jesteś trenerem – pokaż, które błędy prowadzą do kontuzji.
- Otwieraj portfel klienta
Jeśli checklista, konsultacje lub e-book nie nadaje się w Twojej branży, podaruj klientom voucher zniżkowy na pierwsze zakupy. W ten sposób otwierasz portfel klienta. Ważne, aby vouchery dotyczyły najbardziej popularnych zabiegów, produktów, które oferujesz.
Umówmy się, jeśli ktoś pobiera voucher, to po co innego, jak nie na zakupy?
- Lead magnet = wersja demo
Lead magnet to okazja, aby dać tzw. próbkę demo Twoich umiejętności i wiedzy. Pokaż w nim gotowe rozwiązania problemu klienta, ale w taki sposób, by stwierdził, że bezpieczniej będzie skorzystać z Twoich usług, aby uporać się z tym problemem.
- Pochwal się swoim lead magnetem
Informuj o nim, gdzie się tylko da: na stronie internetowej (koniecznie na głównej stronie), w reklamach na Facebooku, w in-mailach na LinkedIn. Koniecznie umieść informację na głównej stronie swojej firmy oraz formularz zapisu pod każdym wpisem blogowym.
- Darmowy materiał nie może być za darmo
Zgadza się. Nie zarobisz na nim, jednak wykorzystaj lead magnet jako okazję do zdobycia kontaktu do klienta: imię, mail, ewentualnie numer telefonu. Ty dajesz wartość, on swoje dane. Dla mnie układ wydaje się być fair.
- Lead magnet jest wartościowy
To nie może być takie pitu – pitu, informacje, które każdy Kowalski znajdzie na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google. E-book, check-lista, czy krótka konsultacja to doskonała okazja, aby nauczyć czegoś nowego klienta. W końcu ufamy tym, którzy dają nam wartość. Pomyśl, jaki JEDEN problem klienta możesz szybko rozwiązać.
- Zadbaj, aby Twoja przynęta wyglądała atrakcyjnie.
Potraktuj lead magnet jak przynętę. Jeśli napisałeś darmowego e-booka, to poza wartościową treścią obranduj go logotypem, kolorami swojej firmy. Estetyka cieszy oko, a od pozytywnego wrażenia do zaufania i zostania klientem dzieli niewiele kroków.
- Lead magnet to wprowadzenie do tego, co naprawdę oferujesz
Zastanawiasz się, czego powinien dotyczyć Twój lead magnet? Odpowiem Ci na konkretnych przykładach: masz sklep internetowy ze zdrową żywnością – napisz ebook na temat najważniejszych składników diety (oczywiście przy każdym ze składników linkuj bezpośrednio do Twojego produktu), oferujesz usługi marketingowe – podziel się 5 błędami, jakie najczęściej popełniają przedsiębiorcy w swoich firmach. Jesteś trenerem – pokaż, które błędy prowadzą do kontuzji.
- Otwieraj portfel klienta
Jeśli checklista, konsultacje lub e-book nie nadaje się w Twojej branży, podaruj klientom voucher zniżkowy na pierwsze zakupy. W ten sposób otwierasz portfel klienta. Ważne, aby vouchery dotyczyły najbardziej popularnych zabiegów, produktów, które oferujesz.
Umówmy się, jeśli ktoś pobiera voucher, to po co innego, jak nie na zakupy?
- Lead magnet = wersja demo
Lead magnet to okazja, aby dać tzw. próbkę demo Twoich umiejętności i wiedzy. Pokaż w nim gotowe rozwiązania problemu klienta, ale w taki sposób, by stwierdził, że bezpieczniej będzie skorzystać z Twoich usług, aby uporać się z tym problemem.
- Pochwal się swoim lead magnetem
Informuj o nim, gdzie się tylko da: na stronie internetowej (koniecznie na głównej stronie), w reklamach na Facebooku, w in-mailach na LinkedIn. Koniecznie umieść informację na głównej stronie swojej firmy oraz formularz zapisu pod każdym wpisem blogowym.
- Darmowy materiał nie może być za darmo
Zgadza się. Nie zarobisz na nim, jednak wykorzystaj lead magnet jako okazję do zdobycia kontaktu do klienta: imię, mail, ewentualnie numer telefonu. Ty dajesz wartość, on swoje dane. Dla mnie układ wydaje się być fair.
- Lead magnet jest wartościowy
To nie może być takie pitu – pitu, informacje, które każdy Kowalski znajdzie na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google. E-book, check-lista, czy krótka konsultacja to doskonała okazja, aby nauczyć czegoś nowego klienta. W końcu ufamy tym, którzy dają nam wartość. Pomyśl, jaki JEDEN problem klienta możesz szybko rozwiązać.
- Zadbaj, aby Twoja przynęta wyglądała atrakcyjnie.
Potraktuj lead magnet jak przynętę. Jeśli napisałeś darmowego e-booka, to poza wartościową treścią obranduj go logotypem, kolorami swojej firmy. Estetyka cieszy oko, a od pozytywnego wrażenia do zaufania i zostania klientem dzieli niewiele kroków.
- Lead magnet to wprowadzenie do tego, co naprawdę oferujesz
Zastanawiasz się, czego powinien dotyczyć Twój lead magnet? Odpowiem Ci na konkretnych przykładach: masz sklep internetowy ze zdrową żywnością – napisz ebook na temat najważniejszych składników diety (oczywiście przy każdym ze składników linkuj bezpośrednio do Twojego produktu), oferujesz usługi marketingowe – podziel się 5 błędami, jakie najczęściej popełniają przedsiębiorcy w swoich firmach. Jesteś trenerem – pokaż, które błędy prowadzą do kontuzji.
- Otwieraj portfel klienta
Jeśli checklista, konsultacje lub e-book nie nadaje się w Twojej branży, podaruj klientom voucher zniżkowy na pierwsze zakupy. W ten sposób otwierasz portfel klienta. Ważne, aby vouchery dotyczyły najbardziej popularnych zabiegów, produktów, które oferujesz.
Umówmy się, jeśli ktoś pobiera voucher, to po co innego, jak nie na zakupy?
- Lead magnet = wersja demo
Lead magnet to okazja, aby dać tzw. próbkę demo Twoich umiejętności i wiedzy. Pokaż w nim gotowe rozwiązania problemu klienta, ale w taki sposób, by stwierdził, że bezpieczniej będzie skorzystać z Twoich usług, aby uporać się z tym problemem.
- Pochwal się swoim lead magnetem
Informuj o nim, gdzie się tylko da: na stronie internetowej (koniecznie na głównej stronie), w reklamach na Facebooku, w in-mailach na LinkedIn. Koniecznie umieść informację na głównej stronie swojej firmy oraz formularz zapisu pod każdym wpisem blogowym.