Lekcja tekstowa
- Brak sprecyzowanego celu marketingowego
To pierwszy element, który wróży nie lada kłopoty, jeśli zostanie pominięty. Dokładne określenie KPI, czyli takich wskaźników, jak: liczba klientów, do których chcesz dotrzeć z reklamą, ilość potrzebnych kliknięć, a także konwersji, ułatwi Ci podejmowanie decyzji dot. ewentualnych zmian, wstrzymania lub kontynuacji reklamy.
- Brak briefu, wnikliwej analizy branży oraz działań konkurencji
Dlaczego to tak ważne? Ponieważ zabezpieczy Cię przed założeniem celów nierealnych do osiągnięcia! Jeśli dobrze się przygotujesz, to plony zbierzesz rychło po odpaleniu reklamy. Pamiętaj, że nawet najlepsze teksty i najcudowniejsze grafiki nie podniosą sprzedaży, jeśli Twoja oferta, przeznaczony budżet, zapotrzebowanie na prezentowany produkt/ usługę jest znikome.
- Brak odpowiedniej estymacji
Aby osiągnąć sukces w prowadzonej kampanii reklamowej musisz określić jej rodzaj, dobrać najodpowiedniejsze słowa kluczowe, a także trafnie oszacować budżet, który chcesz przeznaczyć na reklamę w Google. Przy mocno ograniczonym budżecie najlepiej dobrać kilka precyzyjnych fraz na najlepiej sprzedające się rozwiązanie.
- Brak określonej grupy odbiorców precyzyjnie skierowanej do danego produktu
Szach – mat! Dokładna estymacja, przemyślanie działania, zaplanowany budżet i… brak odpowiedniej grupy odbiorców. Nawet mając wszystko przygotowane na 100% i kierując ruch do ludzi, którzy mają niewiele wspólnego z Twoim produktem/ usługą, przepalisz wszystkie swoje działania! Jak tego uniknąć? Szerokim łukiem omijaj zbyt ogólne słowa kluczowe i regularnie uzupełniaj wykluczenia. Kolejny element o którym należy pamiętać to skierowanie tych ludzi w odpowiednie miejsce na Twojej stronie – najefektywniej, jeśli jest to dedykowany landing page danego produktu lub usługi, a nie strona główna.
- Brak rozszerzeń reklam i reklam elastycznych
Choć wymienione jako piąty element, to jednak niepodważalnie istotne. Wykorzystując te dwa elementy, możesz wyciągać zdecydowanie lepsze wyniki w postaci leadów, przy mniejszych wydatkach na reklamę, zwiększać klikalność reklam oraz osiągnąć przewagę nad konkurencją.
- Brak integracji konta z zewnętrznymi narzędziami
Korzystaj z: Google Analytics, Search Console, Key Word Hero, kanału na YT, czy Merchant Center. To właśnie te narzędzia są Twoim sojusznikiem w analizie danych i tworzeniu dodatkowych kampanii.
- Brak mierzenia i optymalizacji konwersji (w tym mikro-konwersji)
Brzmi jak zaklęcie? – już wyjaśniam. Chodzi o zastosowanie odpowiedniego modelu analizy danych oraz stworzenie odpowiednich list remarketingowych. Dzięki nim jesteś w stanie śledzić zachowanie konkretnych użytkowników na Twojej stronie, aby właściwie reagować na ich działania.
- Brak analizy danych
Pewnie zastanawiasz się skąd masz wiedzieć, jakie elementy należy analizować? – Przede wszystkim ruch na stronie, konkretnych użytkowników i ich zachowanie: gdzie klikają, na które elementy witryny najczęściej patrzą. Ilu użytkowników przechodzi do kolejnego etapu lejka sprzedaży?
- Brak dywersyfikacji produktów i wszystkich kanałów reklamowych
Chodzi o podejście multichannel. Zastanawiasz się, co to właściwie oznacza? Każda reklama w Google Ads powinna być wspierana zintegrowanym systemem reklam np. na Youtube lub Facebook.
- Brak zachowania ciągłości wyświetlania się reklam
Czyli wisienka na Google Ads-owym torcie… Pamiętaj! Brak ciągłości wyświetlania się reklam powoduje przerwanie cyklu zakupowego. Czym to skutkuje? Ktoś już poznał Ciebie i Twoją firmę, porównał ofertę z konkurencją i aby zostać Twoim klientem musi tylko wpisać słowo kluczowe, a tu… brak reklamy, bo nie ma środków na jej wyświetlenie. No i nie ma sprzedaży, a Ty po kolejnym doładowaniu przeznaczasz budżet na to, aby zainteresować kogoś od zera.
Lekcja audio
- Brak sprecyzowanego celu marketingowego
To pierwszy element, który wróży nie lada kłopoty, jeśli zostanie pominięty. Dokładne określenie KPI, czyli takich wskaźników, jak: liczba klientów, do których chcesz dotrzeć z reklamą, ilość potrzebnych kliknięć, a także konwersji, ułatwi Ci podejmowanie decyzji dot. ewentualnych zmian, wstrzymania lub kontynuacji reklamy.
- Brak briefu, wnikliwej analizy branży oraz działań konkurencji
Dlaczego to tak ważne? Ponieważ zabezpieczy Cię przed założeniem celów nierealnych do osiągnięcia! Jeśli dobrze się przygotujesz, to plony zbierzesz rychło po odpaleniu reklamy. Pamiętaj, że nawet najlepsze teksty i najcudowniejsze grafiki nie podniosą sprzedaży, jeśli Twoja oferta, przeznaczony budżet, zapotrzebowanie na prezentowany produkt/ usługę jest znikome.
- Brak odpowiedniej estymacji
Aby osiągnąć sukces w prowadzonej kampanii reklamowej musisz określić jej rodzaj, dobrać najodpowiedniejsze słowa kluczowe, a także trafnie oszacować budżet, który chcesz przeznaczyć na reklamę w Google. Przy mocno ograniczonym budżecie najlepiej dobrać kilka precyzyjnych fraz na najlepiej sprzedające się rozwiązanie.
- Brak określonej grupy odbiorców precyzyjnie skierowanej do danego produktu
Szach – mat! Dokładna estymacja, przemyślanie działania, zaplanowany budżet i… brak odpowiedniej grupy odbiorców. Nawet mając wszystko przygotowane na 100% i kierując ruch do ludzi, którzy mają niewiele wspólnego z Twoim produktem/ usługą, przepalisz wszystkie swoje działania! Jak tego uniknąć? Szerokim łukiem omijaj zbyt ogólne słowa kluczowe i regularnie uzupełniaj wykluczenia. Kolejny element o którym należy pamiętać to skierowanie tych ludzi w odpowiednie miejsce na Twojej stronie – najefektywniej, jeśli jest to dedykowany landing page danego produktu lub usługi, a nie strona główna.
- Brak rozszerzeń reklam i reklam elastycznych
Choć wymienione jako piąty element, to jednak niepodważalnie istotne. Wykorzystując te dwa elementy, możesz wyciągać zdecydowanie lepsze wyniki w postaci leadów, przy mniejszych wydatkach na reklamę, zwiększać klikalność reklam oraz osiągnąć przewagę nad konkurencją.
- Brak integracji konta z zewnętrznymi narzędziami
Korzystaj z: Google Analytics, Search Console, Key Word Hero, kanału na YT, czy Merchant Center. To właśnie te narzędzia są Twoim sojusznikiem w analizie danych i tworzeniu dodatkowych kampanii.
- Brak mierzenia i optymalizacji konwersji (w tym mikro-konwersji)
Brzmi jak zaklęcie? – już wyjaśniam. Chodzi o zastosowanie odpowiedniego modelu analizy danych oraz stworzenie odpowiednich list remarketingowych. Dzięki nim jesteś w stanie śledzić zachowanie konkretnych użytkowników na Twojej stronie, aby właściwie reagować na ich działania.
- Brak analizy danych
Pewnie zastanawiasz się skąd masz wiedzieć, jakie elementy należy analizować? – Przede wszystkim ruch na stronie, konkretnych użytkowników i ich zachowanie: gdzie klikają, na które elementy witryny najczęściej patrzą. Ilu użytkowników przechodzi do kolejnego etapu lejka sprzedaży?
- Brak dywersyfikacji produktów i wszystkich kanałów reklamowych
Chodzi o podejście multichannel. Zastanawiasz się, co to właściwie oznacza? Każda reklama w Google Ads powinna być wspierana zintegrowanym systemem reklam np. na Youtube lub Facebook.
- Brak zachowania ciągłości wyświetlania się reklam
Czyli wisienka na Google Ads-owym torcie… Pamiętaj! Brak ciągłości wyświetlania się reklam powoduje przerwanie cyklu zakupowego. Czym to skutkuje? Ktoś już poznał Ciebie i Twoją firmę, porównał ofertę z konkurencją i aby zostać Twoim klientem musi tylko wpisać słowo kluczowe, a tu… brak reklamy, bo nie ma środków na jej wyświetlenie. No i nie ma sprzedaży, a Ty po kolejnym doładowaniu przeznaczasz budżet na to, aby zainteresować kogoś od zera.
Zadanie
- Brak sprecyzowanego celu marketingowego
To pierwszy element, który wróży nie lada kłopoty, jeśli zostanie pominięty. Dokładne określenie KPI, czyli takich wskaźników, jak: liczba klientów, do których chcesz dotrzeć z reklamą, ilość potrzebnych kliknięć, a także konwersji, ułatwi Ci podejmowanie decyzji dot. ewentualnych zmian, wstrzymania lub kontynuacji reklamy.
- Brak briefu, wnikliwej analizy branży oraz działań konkurencji
Dlaczego to tak ważne? Ponieważ zabezpieczy Cię przed założeniem celów nierealnych do osiągnięcia! Jeśli dobrze się przygotujesz, to plony zbierzesz rychło po odpaleniu reklamy. Pamiętaj, że nawet najlepsze teksty i najcudowniejsze grafiki nie podniosą sprzedaży, jeśli Twoja oferta, przeznaczony budżet, zapotrzebowanie na prezentowany produkt/ usługę jest znikome.
- Brak odpowiedniej estymacji
Aby osiągnąć sukces w prowadzonej kampanii reklamowej musisz określić jej rodzaj, dobrać najodpowiedniejsze słowa kluczowe, a także trafnie oszacować budżet, który chcesz przeznaczyć na reklamę w Google. Przy mocno ograniczonym budżecie najlepiej dobrać kilka precyzyjnych fraz na najlepiej sprzedające się rozwiązanie.
- Brak określonej grupy odbiorców precyzyjnie skierowanej do danego produktu
Szach – mat! Dokładna estymacja, przemyślanie działania, zaplanowany budżet i… brak odpowiedniej grupy odbiorców. Nawet mając wszystko przygotowane na 100% i kierując ruch do ludzi, którzy mają niewiele wspólnego z Twoim produktem/ usługą, przepalisz wszystkie swoje działania! Jak tego uniknąć? Szerokim łukiem omijaj zbyt ogólne słowa kluczowe i regularnie uzupełniaj wykluczenia. Kolejny element o którym należy pamiętać to skierowanie tych ludzi w odpowiednie miejsce na Twojej stronie – najefektywniej, jeśli jest to dedykowany landing page danego produktu lub usługi, a nie strona główna.
- Brak rozszerzeń reklam i reklam elastycznych
Choć wymienione jako piąty element, to jednak niepodważalnie istotne. Wykorzystując te dwa elementy, możesz wyciągać zdecydowanie lepsze wyniki w postaci leadów, przy mniejszych wydatkach na reklamę, zwiększać klikalność reklam oraz osiągnąć przewagę nad konkurencją.
- Brak integracji konta z zewnętrznymi narzędziami
Korzystaj z: Google Analytics, Search Console, Key Word Hero, kanału na YT, czy Merchant Center. To właśnie te narzędzia są Twoim sojusznikiem w analizie danych i tworzeniu dodatkowych kampanii.
- Brak mierzenia i optymalizacji konwersji (w tym mikro-konwersji)
Brzmi jak zaklęcie? – już wyjaśniam. Chodzi o zastosowanie odpowiedniego modelu analizy danych oraz stworzenie odpowiednich list remarketingowych. Dzięki nim jesteś w stanie śledzić zachowanie konkretnych użytkowników na Twojej stronie, aby właściwie reagować na ich działania.
- Brak analizy danych
Pewnie zastanawiasz się skąd masz wiedzieć, jakie elementy należy analizować? – Przede wszystkim ruch na stronie, konkretnych użytkowników i ich zachowanie: gdzie klikają, na które elementy witryny najczęściej patrzą. Ilu użytkowników przechodzi do kolejnego etapu lejka sprzedaży?
- Brak dywersyfikacji produktów i wszystkich kanałów reklamowych
Chodzi o podejście multichannel. Zastanawiasz się, co to właściwie oznacza? Każda reklama w Google Ads powinna być wspierana zintegrowanym systemem reklam np. na Youtube lub Facebook.
- Brak zachowania ciągłości wyświetlania się reklam
Czyli wisienka na Google Ads-owym torcie… Pamiętaj! Brak ciągłości wyświetlania się reklam powoduje przerwanie cyklu zakupowego. Czym to skutkuje? Ktoś już poznał Ciebie i Twoją firmę, porównał ofertę z konkurencją i aby zostać Twoim klientem musi tylko wpisać słowo kluczowe, a tu… brak reklamy, bo nie ma środków na jej wyświetlenie. No i nie ma sprzedaży, a Ty po kolejnym doładowaniu przeznaczasz budżet na to, aby zainteresować kogoś od zera.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.