Ostatnio było o argumentach, a dzisiaj kilka słów o czymś, czego prawdopodobnie nie doceniasz. Celem tej lekcji jest wydłużenie Twojej pracy nad TYM elementem minimum 4-krotknie.
❌ BŁĄD: Ludzie tworzą byle jaki nagłówek, a potem tracą czas na pisanie tekstu, którego nikt nie przeczyta. Jak to szybko naprawić?
✅ ROZWIĄZANIE: Z nagłówkiem w copywritingu jest trochę jak z… wbijaniem gwoździa. Masz szansę, jedyną i niepowtarzalną, by zyskać uwagę czytelnika, robisz zamach i… no właśnie! 7 na 10 użytkowników przeczyta tytuł artykułu, ale już tylko 3 postanowi zapoznać się z jego treścią.
Bez dobrego nagłówka jakość treści NIE MA ZNACZENIA. Możesz więc zadać sobie pytanie, czy tak dużą odpowiedzialność możesz przerzucić na „barki” schematów?
JASNE! Gdy budujesz konstrukcję, nie starasz się przecież, aby za wszelką cenę wbić każdy gwóźdź inaczej, uderzyć z niepowtarzalną gracją. Chodzi o solidne i skuteczne uderzenie, a dobre rzemiosło cechuje się powtarzalnością!
By być powtarzalnym, stosujemy proste i powtarzalne schematy. Poniżej znajdziesz garść najprostszych gwoździ-schematów skutecznych nagłówków oczywiście jest ich zdecydowanie więcej, ale na ten temat przygotowuję osobny materiał.
Warto poniższe schematy włożyć do “kieszeni” swoich roboczych copywriterskich spodni i stosować przy robocie! 😉 ? Przygotuj sobie informacje zebrane w trakcie researchu i podstaw X i Y do szablonów. Głowa do góry, bo to zdecydowanie łatwiejsze od algebry.
Pamiętaj o tym, że te schematy są pojemne, więc na spokojnie możesz zmieniać słowa i dobierać odpowiednie formy gramatyczne. Celuj w marzenia i problemy wybranego klienta. TEGO klienta, a nie całej grupy docelowej.
- Jak zrobić X, żeby osiągnąć Y (cel), ale bez Z (problem)?
- 10 sposobów na to, aby z X stać się Y
- Jak X pomogło mi w Y?
- Kto jeszcze chce X (cel)?
- Czego X (wydarzenie) nauczyło mnie o Y?
W dużym skrócie ludzi napędza chciwość (chcą coś zdobyć) i strach przed stratą (cenią sobie bezpieczeństwo). Do tego spora część jest leniwa (oczekują efektów łatwo, szybko i bez wysiłku). Tak, dobre nagłówki odwołują się do emocji.
Najważniejsze!
Przygotuj sobie kilka wariantów, serio… rzadko kiedy pierwszy pomysł jest najlepszy. Jeżeli zazwyczaj wymyślanie nagłówka zajmowało Ci 15 sekund… to tym razem zarezerwuj minutę. ⏲️
Gwoździe oraz młotki okazują się zarówno w praktyce, jak i w teorii proste w obsłudze, ale czasami trzeba chwili, aby dobrze trafić. ???
Zadanie od copywritera dla copywritera:
Stwórz kilka nagłówków wg powyższych schematów. Zapytaj kogoś znajomego, który jest według niego najlepszy lub (jeżeli potrafisz) przetestuj skuteczność różnych wariantów w formie reklam na Facebooku.
P.S. Dobry nagłówek to niekoniecznie CLICKBAIT albo…

Ostatnio było o argumentach, a dzisiaj kilka słów o czymś, czego prawdopodobnie nie doceniasz. Celem tej lekcji jest wydłużenie Twojej pracy nad TYM elementem minimum 4-krotknie.
❌ BŁĄD: Ludzie tworzą byle jaki nagłówek, a potem tracą czas na pisanie tekstu, którego nikt nie przeczyta. Jak to szybko naprawić?
✅ ROZWIĄZANIE: Z nagłówkiem w copywritingu jest trochę jak z… wbijaniem gwoździa. Masz szansę, jedyną i niepowtarzalną, by zyskać uwagę czytelnika, robisz zamach i… no właśnie! 7 na 10 użytkowników przeczyta tytuł artykułu, ale już tylko 3 postanowi zapoznać się z jego treścią.
Bez dobrego nagłówka jakość treści NIE MA ZNACZENIA. Możesz więc zadać sobie pytanie, czy tak dużą odpowiedzialność możesz przerzucić na „barki” schematów?
JASNE! Gdy budujesz konstrukcję, nie starasz się przecież, aby za wszelką cenę wbić każdy gwóźdź inaczej, uderzyć z niepowtarzalną gracją. Chodzi o solidne i skuteczne uderzenie, a dobre rzemiosło cechuje się powtarzalnością!
By być powtarzalnym, stosujemy proste i powtarzalne schematy. Poniżej znajdziesz garść najprostszych gwoździ-schematów skutecznych nagłówków oczywiście jest ich zdecydowanie więcej, ale na ten temat przygotowuję osobny materiał.
Warto poniższe schematy włożyć do “kieszeni” swoich roboczych copywriterskich spodni i stosować przy robocie! 😉 ? Przygotuj sobie informacje zebrane w trakcie researchu i podstaw X i Y do szablonów. Głowa do góry, bo to zdecydowanie łatwiejsze od algebry.
Pamiętaj o tym, że te schematy są pojemne, więc na spokojnie możesz zmieniać słowa i dobierać odpowiednie formy gramatyczne. Celuj w marzenia i problemy wybranego klienta. TEGO klienta, a nie całej grupy docelowej.
- Jak zrobić X, żeby osiągnąć Y (cel), ale bez Z (problem)?
- 10 sposobów na to, aby z X stać się Y
- Jak X pomogło mi w Y?
- Kto jeszcze chce X (cel)?
- Czego X (wydarzenie) nauczyło mnie o Y?
W dużym skrócie ludzi napędza chciwość (chcą coś zdobyć) i strach przed stratą (cenią sobie bezpieczeństwo). Do tego spora część jest leniwa (oczekują efektów łatwo, szybko i bez wysiłku). Tak, dobre nagłówki odwołują się do emocji.
Najważniejsze!
Przygotuj sobie kilka wariantów, serio… rzadko kiedy pierwszy pomysł jest najlepszy. Jeżeli zazwyczaj wymyślanie nagłówka zajmowało Ci 15 sekund… to tym razem zarezerwuj minutę. ⏲️
Gwoździe oraz młotki okazują się zarówno w praktyce, jak i w teorii proste w obsłudze, ale czasami trzeba chwili, aby dobrze trafić. ???
Zadanie od copywritera dla copywritera:
Stwórz kilka nagłówków wg powyższych schematów. Zapytaj kogoś znajomego, który jest według niego najlepszy lub (jeżeli potrafisz) przetestuj skuteczność różnych wariantów w formie reklam na Facebooku.
P.S. Dobry nagłówek to niekoniecznie CLICKBAIT albo…

Ostatnio było o argumentach, a dzisiaj kilka słów o czymś, czego prawdopodobnie nie doceniasz. Celem tej lekcji jest wydłużenie Twojej pracy nad TYM elementem minimum 4-krotknie.
❌ BŁĄD: Ludzie tworzą byle jaki nagłówek, a potem tracą czas na pisanie tekstu, którego nikt nie przeczyta. Jak to szybko naprawić?
✅ ROZWIĄZANIE: Z nagłówkiem w copywritingu jest trochę jak z… wbijaniem gwoździa. Masz szansę, jedyną i niepowtarzalną, by zyskać uwagę czytelnika, robisz zamach i… no właśnie! 7 na 10 użytkowników przeczyta tytuł artykułu, ale już tylko 3 postanowi zapoznać się z jego treścią.
Bez dobrego nagłówka jakość treści NIE MA ZNACZENIA. Możesz więc zadać sobie pytanie, czy tak dużą odpowiedzialność możesz przerzucić na „barki” schematów?
JASNE! Gdy budujesz konstrukcję, nie starasz się przecież, aby za wszelką cenę wbić każdy gwóźdź inaczej, uderzyć z niepowtarzalną gracją. Chodzi o solidne i skuteczne uderzenie, a dobre rzemiosło cechuje się powtarzalnością!
By być powtarzalnym, stosujemy proste i powtarzalne schematy. Poniżej znajdziesz garść najprostszych gwoździ-schematów skutecznych nagłówków oczywiście jest ich zdecydowanie więcej, ale na ten temat przygotowuję osobny materiał.
Warto poniższe schematy włożyć do “kieszeni” swoich roboczych copywriterskich spodni i stosować przy robocie! 😉 ? Przygotuj sobie informacje zebrane w trakcie researchu i podstaw X i Y do szablonów. Głowa do góry, bo to zdecydowanie łatwiejsze od algebry.
Pamiętaj o tym, że te schematy są pojemne, więc na spokojnie możesz zmieniać słowa i dobierać odpowiednie formy gramatyczne. Celuj w marzenia i problemy wybranego klienta. TEGO klienta, a nie całej grupy docelowej.
- Jak zrobić X, żeby osiągnąć Y (cel), ale bez Z (problem)?
- 10 sposobów na to, aby z X stać się Y
- Jak X pomogło mi w Y?
- Kto jeszcze chce X (cel)?
- Czego X (wydarzenie) nauczyło mnie o Y?
W dużym skrócie ludzi napędza chciwość (chcą coś zdobyć) i strach przed stratą (cenią sobie bezpieczeństwo). Do tego spora część jest leniwa (oczekują efektów łatwo, szybko i bez wysiłku). Tak, dobre nagłówki odwołują się do emocji.
Najważniejsze!
Przygotuj sobie kilka wariantów, serio… rzadko kiedy pierwszy pomysł jest najlepszy. Jeżeli zazwyczaj wymyślanie nagłówka zajmowało Ci 15 sekund… to tym razem zarezerwuj minutę. ⏲️
Gwoździe oraz młotki okazują się zarówno w praktyce, jak i w teorii proste w obsłudze, ale czasami trzeba chwili, aby dobrze trafić. ???
Zadanie od copywritera dla copywritera:
Stwórz kilka nagłówków wg powyższych schematów. Zapytaj kogoś znajomego, który jest według niego najlepszy lub (jeżeli potrafisz) przetestuj skuteczność różnych wariantów w formie reklam na Facebooku.
P.S. Dobry nagłówek to niekoniecznie CLICKBAIT albo…
