https://hook.eu1.make.com/fufmqw1z3fxqf1ncvxsgjrx55l1m76ib

Lekcja tekstowa

❌ BŁĄD: Każdy dobry copywriter wie, że rozpoczęcie pisania… od pisania to strata czasu i pierwszy krok do jałowego tekstu. Takiego, który wywołuje ciche ziewanie lub w gorszym przypadku głośny trzask przycisku 

DELETE.

Pisanie dobrego copy bez przygotowania jest jak próba zagrania smutnej melodii na bandżo… to jest po prostu niemożliwe!

✅ ROZWIĄZANIE: Kluczem do sukcesu jest research, czyli mówiąc brutalnie — przeszpiegi! Ubierz czarny prochowiec, wsiądź do cadillaca i zacznij śledzić potencjalnego klienta. Tylko zgaś światła!

Zacznij od pytań:

  • Kim jest potencjalny klient i kim chce się stać?
  • Jaka jest jego codzienność i “czego już nigdy więcej nie będzie musiał”, gdy kupi od Ciebie?
  • Co klient ma teraz, a co będzie miał, gdy kupi u Ciebie? 
  • Jakie są jego problemy i jakich rozwiązań oczekuje?
  • Co będzie dla niego najważniejsze? A czego chce uniknąć?
  • Dlaczego ktoś kupuje to, co sprzedajesz? 

Niestety, najlepsze odpowiedzi to takie, na które nie wpadniesz samodzielnie. One wynikają z rozmów, są publikowane przez klientów na grupach tematycznych lub otrzymasz je w formie odpowiedzi ankietowej.  

Co zrobić, aby przygotować się do napisania naprawdę dobrego tekstu?

1. Zadaj pytanie klientowi, który regularnie korzysta z Twojego produktu: Co sprawia, że korzysta z tego, co sprzedajesz? Pewnie wiesz, że klienci lubią odpowiadać skrótem… w sensie: cena, czas dostawy, dostępność itp. Takie ogólniki. Dopytaj, dlaczego np. czas dostawy jest dla niego taki ważny. Zabaw się w porucznika Colombo i nie daj sobie wcisnąć banału.

2. Wpisz w przeglądarce Google [nazwa produktu / firmy] opinie (reviews). Przeczytaj, co klienci chwalą, a na co narzekają. Na co zwracają szczególną uwagę. Fajnie rozwiązał to Booking, który przy każdym hotelu pokazuje, co szczególnie spodobało się dotychczasowym gościom.

3. Przeprowadź ankietę w mediach społecznościowych lub wśród swoich klientów. Czasami wystarczy zadać jedno, ale dobre pytanie. 

Przed wypuszczeniem tego kursu opublikowałem taką ankietę

Wykorzystałem do tego aplikację TypeForm. Oczywiście, możesz sobie całość skopiować. Po to pokazuję ten przykład. Podejrzyj i wypełnij 🙂

4. W trakcie najbliższej rozmowy sprzedażowej zadaj kilka ważnych pytań i uważnie słuchaj odpowiedzi. Możesz to zrobić pod przykrywką: “Mam do Pani kilka pytań, ponieważ chcę sprawdzić, czy moja propozycja jest dla Pani odpowiednia”.

a) co sprawiło, że Pani się do mnie zgłosiła?

b) w jakiej aktualnie jest Pani sytuacji, co dzieje się w firmie / życiu (czasami sprzedaż jest elementem procesu. Jeżeli temat Cię interesuje, to o symptomach / przesłankach zakupowych opracowuję całkiem nowy materiał). To pytanie trzeba bardzo umiejętnie zadać! 

c) jaki jest Pani aktualny cel, co chce Pani osiągnąć?

d) czy ma Pani doświadczenia z podobnymi rozwiązaniami? Czego chciałaby Pani uniknąć?

Przed przystąpieniem do pisania zbierz sobie wszystkie informacje w formie notatek, aby uniknąć “szycia z głowy”. Nie ma nic gorszego niż tekst oderwany od “klienta”.

Pisząc, wyobraź sobie, że wypowiadasz wyklikiwane na klawiaturze słowa do konkretnej osoby, a nie jakiejś nieokreślonej grupy docelowej. Pomyśl, jak ta osoba odebrałaby to, co piszesz, gdyby właśnie patrzyła Ci przez ramię.

Zadanie od copywritera dla copywritera:

Przygotuj zestaw pytań, który zadasz swojemu klientowi / obserwatorom w mediach społecznościowych. W zależności od możliwości: umów rozmowę lub przeanalizuj komentarze / opublikuj ankietę. 

Zbierz odpowiedzi i pogrupuj je na kategorie. Tworząc ofertę, wplataj całe cytaty i pisz bezpośrednio do jednej osoby.  Do dzieła! Nic się samo nie zrobi.

Lekcja audio

❌ BŁĄD: Każdy dobry copywriter wie, że rozpoczęcie pisania… od pisania to strata czasu i pierwszy krok do jałowego tekstu. Takiego, który wywołuje ciche ziewanie lub w gorszym przypadku głośny trzask przycisku 

DELETE.

Pisanie dobrego copy bez przygotowania jest jak próba zagrania smutnej melodii na bandżo… to jest po prostu niemożliwe!

✅ ROZWIĄZANIE: Kluczem do sukcesu jest research, czyli mówiąc brutalnie — przeszpiegi! Ubierz czarny prochowiec, wsiądź do cadillaca i zacznij śledzić potencjalnego klienta. Tylko zgaś światła!

Zacznij od pytań:

  • Kim jest potencjalny klient i kim chce się stać?
  • Jaka jest jego codzienność i “czego już nigdy więcej nie będzie musiał”, gdy kupi od Ciebie?
  • Co klient ma teraz, a co będzie miał, gdy kupi u Ciebie? 
  • Jakie są jego problemy i jakich rozwiązań oczekuje?
  • Co będzie dla niego najważniejsze? A czego chce uniknąć?
  • Dlaczego ktoś kupuje to, co sprzedajesz? 

Niestety, najlepsze odpowiedzi to takie, na które nie wpadniesz samodzielnie. One wynikają z rozmów, są publikowane przez klientów na grupach tematycznych lub otrzymasz je w formie odpowiedzi ankietowej.  

Co zrobić, aby przygotować się do napisania naprawdę dobrego tekstu?

1. Zadaj pytanie klientowi, który regularnie korzysta z Twojego produktu: Co sprawia, że korzysta z tego, co sprzedajesz? Pewnie wiesz, że klienci lubią odpowiadać skrótem… w sensie: cena, czas dostawy, dostępność itp. Takie ogólniki. Dopytaj, dlaczego np. czas dostawy jest dla niego taki ważny. Zabaw się w porucznika Colombo i nie daj sobie wcisnąć banału.

2. Wpisz w przeglądarce Google [nazwa produktu / firmy] opinie (reviews). Przeczytaj, co klienci chwalą, a na co narzekają. Na co zwracają szczególną uwagę. Fajnie rozwiązał to Booking, który przy każdym hotelu pokazuje, co szczególnie spodobało się dotychczasowym gościom.

3. Przeprowadź ankietę w mediach społecznościowych lub wśród swoich klientów. Czasami wystarczy zadać jedno, ale dobre pytanie. 

Przed wypuszczeniem tego kursu opublikowałem taką ankietę

Wykorzystałem do tego aplikację TypeForm. Oczywiście, możesz sobie całość skopiować. Po to pokazuję ten przykład. Podejrzyj i wypełnij 🙂

4. W trakcie najbliższej rozmowy sprzedażowej zadaj kilka ważnych pytań i uważnie słuchaj odpowiedzi. Możesz to zrobić pod przykrywką: “Mam do Pani kilka pytań, ponieważ chcę sprawdzić, czy moja propozycja jest dla Pani odpowiednia”.

a) co sprawiło, że Pani się do mnie zgłosiła?

b) w jakiej aktualnie jest Pani sytuacji, co dzieje się w firmie / życiu (czasami sprzedaż jest elementem procesu. Jeżeli temat Cię interesuje, to o symptomach / przesłankach zakupowych opracowuję całkiem nowy materiał). To pytanie trzeba bardzo umiejętnie zadać! 

c) jaki jest Pani aktualny cel, co chce Pani osiągnąć?

d) czy ma Pani doświadczenia z podobnymi rozwiązaniami? Czego chciałaby Pani uniknąć?

Przed przystąpieniem do pisania zbierz sobie wszystkie informacje w formie notatek, aby uniknąć “szycia z głowy”. Nie ma nic gorszego niż tekst oderwany od “klienta”.

Pisząc, wyobraź sobie, że wypowiadasz wyklikiwane na klawiaturze słowa do konkretnej osoby, a nie jakiejś nieokreślonej grupy docelowej. Pomyśl, jak ta osoba odebrałaby to, co piszesz, gdyby właśnie patrzyła Ci przez ramię.

Zadanie od copywritera dla copywritera:

Przygotuj zestaw pytań, który zadasz swojemu klientowi / obserwatorom w mediach społecznościowych. W zależności od możliwości: umów rozmowę lub przeanalizuj komentarze / opublikuj ankietę. 

Zbierz odpowiedzi i pogrupuj je na kategorie. Tworząc ofertę, wplataj całe cytaty i pisz bezpośrednio do jednej osoby.  Do dzieła! Nic się samo nie zrobi.

Zadanie

❌ BŁĄD: Każdy dobry copywriter wie, że rozpoczęcie pisania… od pisania to strata czasu i pierwszy krok do jałowego tekstu. Takiego, który wywołuje ciche ziewanie lub w gorszym przypadku głośny trzask przycisku 

DELETE.

Pisanie dobrego copy bez przygotowania jest jak próba zagrania smutnej melodii na bandżo… to jest po prostu niemożliwe!

✅ ROZWIĄZANIE: Kluczem do sukcesu jest research, czyli mówiąc brutalnie — przeszpiegi! Ubierz czarny prochowiec, wsiądź do cadillaca i zacznij śledzić potencjalnego klienta. Tylko zgaś światła!

Zacznij od pytań:

  • Kim jest potencjalny klient i kim chce się stać?
  • Jaka jest jego codzienność i “czego już nigdy więcej nie będzie musiał”, gdy kupi od Ciebie?
  • Co klient ma teraz, a co będzie miał, gdy kupi u Ciebie? 
  • Jakie są jego problemy i jakich rozwiązań oczekuje?
  • Co będzie dla niego najważniejsze? A czego chce uniknąć?
  • Dlaczego ktoś kupuje to, co sprzedajesz? 

Niestety, najlepsze odpowiedzi to takie, na które nie wpadniesz samodzielnie. One wynikają z rozmów, są publikowane przez klientów na grupach tematycznych lub otrzymasz je w formie odpowiedzi ankietowej.  

Co zrobić, aby przygotować się do napisania naprawdę dobrego tekstu?

1. Zadaj pytanie klientowi, który regularnie korzysta z Twojego produktu: Co sprawia, że korzysta z tego, co sprzedajesz? Pewnie wiesz, że klienci lubią odpowiadać skrótem… w sensie: cena, czas dostawy, dostępność itp. Takie ogólniki. Dopytaj, dlaczego np. czas dostawy jest dla niego taki ważny. Zabaw się w porucznika Colombo i nie daj sobie wcisnąć banału.

2. Wpisz w przeglądarce Google [nazwa produktu / firmy] opinie (reviews). Przeczytaj, co klienci chwalą, a na co narzekają. Na co zwracają szczególną uwagę. Fajnie rozwiązał to Booking, który przy każdym hotelu pokazuje, co szczególnie spodobało się dotychczasowym gościom.

3. Przeprowadź ankietę w mediach społecznościowych lub wśród swoich klientów. Czasami wystarczy zadać jedno, ale dobre pytanie. 

Przed wypuszczeniem tego kursu opublikowałem taką ankietę

Wykorzystałem do tego aplikację TypeForm. Oczywiście, możesz sobie całość skopiować. Po to pokazuję ten przykład. Podejrzyj i wypełnij 🙂

4. W trakcie najbliższej rozmowy sprzedażowej zadaj kilka ważnych pytań i uważnie słuchaj odpowiedzi. Możesz to zrobić pod przykrywką: “Mam do Pani kilka pytań, ponieważ chcę sprawdzić, czy moja propozycja jest dla Pani odpowiednia”.

a) co sprawiło, że Pani się do mnie zgłosiła?

b) w jakiej aktualnie jest Pani sytuacji, co dzieje się w firmie / życiu (czasami sprzedaż jest elementem procesu. Jeżeli temat Cię interesuje, to o symptomach / przesłankach zakupowych opracowuję całkiem nowy materiał). To pytanie trzeba bardzo umiejętnie zadać! 

c) jaki jest Pani aktualny cel, co chce Pani osiągnąć?

d) czy ma Pani doświadczenia z podobnymi rozwiązaniami? Czego chciałaby Pani uniknąć?

Przed przystąpieniem do pisania zbierz sobie wszystkie informacje w formie notatek, aby uniknąć “szycia z głowy”. Nie ma nic gorszego niż tekst oderwany od “klienta”.

Pisząc, wyobraź sobie, że wypowiadasz wyklikiwane na klawiaturze słowa do konkretnej osoby, a nie jakiejś nieokreślonej grupy docelowej. Pomyśl, jak ta osoba odebrałaby to, co piszesz, gdyby właśnie patrzyła Ci przez ramię.

Zadanie od copywritera dla copywritera:

Przygotuj zestaw pytań, który zadasz swojemu klientowi / obserwatorom w mediach społecznościowych. W zależności od możliwości: umów rozmowę lub przeanalizuj komentarze / opublikuj ankietę. 

Zbierz odpowiedzi i pogrupuj je na kategorie. Tworząc ofertę, wplataj całe cytaty i pisz bezpośrednio do jednej osoby.  Do dzieła! Nic się samo nie zrobi.

Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Lekcja 1: Research, czyli szpieg z krainy copy
keyboard_arrow_down
5 częstych błędów w ofertach. Jak ich uniknąć?
99%
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.