Lekcja tekstowa
Lekcja audio
Zadanie
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
https://www.facebook.com/groups/750700342120641/
Bez wdrożenia i wykonania tej lekcji cały marketing nie ma sensu
- Obejrzyj wideo. Poniżej notatki.
- Wyciągnij wnioski.
- Zadaj pytanie w komentarzu (ewentualnie).
- Oznacz, że lekcja została UKOŃCZONA.
Jak definiujemy personę?
- Która płeć dominuje wśród klientów – mężczyźni czy kobiety?
- Jaki jest typowy przedział wiekowy klientów dokonujących zakupów?
- Skąd pochodzą klienci? Czy odległość od siedziby firmy ma znaczenie?
- Jakie cele zawodowe klientów są obecnie istotne?
- W jakim kontekście zawodowym się znajdują? Jakie wydarzenia branżowe są dla nich ważne?
- Jakie problemy lub wyzwania klientów występują obecnie?
- Czy klienci mają określone cele? Jeśli tak, to jakie?
- Jakie przeszkody utrudniają osiągnięcie tych celów?
- Jakie dotychczasowe próby podjęli, aby rozwiązać te problemy?
- Jak klient definiuje wysoką jakość? Na co zwraca uwagę?
- Z jakich źródeł czerpią wiedzę o branży? Czy uczą się na bieżąco?
- Czy mają doświadczenie w zakupie rozwiązań, które oferujemy, czy jest to dla nich nowość?
- W jakie stereotypy branżowe wierzą?
- Jakie KPI są wykorzystywane do oceny ich pracy?
- Jakie są ich możliwości finansowe na zakup oraz jakie powinny być?
- W jakich wydarzeniach branżowych uczestniczą (konferencje, eventy)?
Jakie ma obiekcje? (względem naszej propozycji). Nawet względem najlepszych propozycji na świecie mogą pojawić się zastrzeżenia.
- Czy to w ogóle działa? Czy ktoś z tego korzysta?
- Czy to u mnie zadziała? / czy to będzie konkretnie dla mnie dobre?
- Czy sobie z tym poradzę? Czy nie jestem na to za głupi / nieprzygotowany?
- Co mogę tutaj znaleźć, żeby nie kupić? Lepiej / taniej kupię od kogoś innego?
- Czy mam teraz na to zasoby? Czas / pieniądze / chęci?
- Muszę tu chyba więcej zapłacić niż otrzymam wartości – to jest za drogie, a są alternatywy
- To się niczym nie różni od tego co znam / tego co mam teraz
- Nie muszę tego robić teraz… chyba mogę poczekać…